بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد عصافی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. تحصیل در رشته مهندسی ساخت و ساز در دانشکده آموزش عالی. جواد انصافی معلم شاد تئاتر است. وی از مدیران بازنشسته روابط عمومی مخابرات است. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد معروف به انصافی عبدلی است. عبدلی نام یکی از شخصیت های تلویزیونی است که در اواخر دهه شصت این شخصیت را بازی می کرد. از نقش های معروف بازیگری جواد انصافی می توان به ربع گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر بارانی، اشتباه، خانواده مردم، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او در نویسندگی نیز باتجربه است و چندین کتاب منتشر کرده است.

یکی از کتاب های آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شده، سیاه بازی از نگاه سیاه باز است. این هنرمند تجربه کار و تحقیق با فوگ یزدان در زمینه نویسندگی را دارد.کتاب مشترک فرو یزدان و جواد انصافی با عنوان جشن ها و نمایش های زنانهجواد انصافی در سال ۱۳۶۷ به عنوان نویسنده فیلم آموزشی آقای ترافیک مشغول به کار شد. دو فیلم آموزشی مخابرات و مردم در ماشین به کارگردانی و بازی جواد انصافی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی بازیگری را از اواخر دهه 50 با بازی در تئاتر دام آغاز کرد. دومین تله تئاتر جواد انصافی «نمک و نمکدان» نام دارد. این تله تئاتر در سال ۱۳۶۰ توسط نویسنده، کارگردان و هنرمند جواد عصافی ساخته شد. همچنین این هنرمند در سال های 1360 و 84 در تئاترهای «بمب» و «آقای کاج خیال» نویسندگی، کارگردانی و بازی کرده است. اولین بازی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی حسام الدوله بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد اسافی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان لال بسیار محبوب شد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده است. تعداد بازدید این فیلم 52 است و اولین اکران آن از سال 1365 تا 1366 از شبکه یک پخش شد.هنرمندان سرشناسی چون ماهور الوند، حسین یاری، سهرا پسیانی، سعید سهیلی، لیلا خاتمی، پریوش تدری، آزه صمدی و دیبا زاهدی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.یکی دیگر از سریال های جذاب و معروف با بازی جواد انصافی «راز» نام دارد. سریال نه راز به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کتانه افشاری نژاد

ازدواج جواد انصافی

هنرمند باهوش جواد عیسی با همسرش فوگ یزدان عاشوری ازدواج کرده است، همسرش فوق لیسانس طراحی لباس و دارای دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین است.

علایق جواد انصافی

جواد اسافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مستندهای مختلفی به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی فیلمبرداری شد. اولین مستند جواد عصافی کنش گرایی نام دارد. این مستند در سال 88 از شبکه یک پخش شد. از مجموعه آثار جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به کتاب های «پست پیام تو در» در سال 69، «راه خودکفایی» در سال 69 و «مخابرات» در سال 70 اشاره کرد. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. او به دلیل توصیه پزشکان تلاش خود را برای دوچرخه سواری کاهش داد.اما به دلیل علاقه ای که به شنا دارد، همچنان با آب درمانی برای درمان کمردرد شنا می کنداین هنرمند غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد. در میان غذاهای سنتی ایرانی، قیمه مورد علاقه جواد اسافی است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهارک صالح نیا

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …