بیوگرافی مینو شریفی

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریفی در 30 آذر 1366 در سنندج کردستان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است. مینو شریفی بازیگر سینما و تلویزیون است. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه آینه پهیر پاره جایزه بهترین هنرمند زن جشنواره منطقه سینما را دریافت کرد. وی همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین هنرمند مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۴ شد. از نقش های معروف مینو شریفی می توان به بازی او در نقش مریم و عطیه در فیلم ترخم گردو و فیلم کسوف اشاره کرد.

آغاز کار مینو شریفی

مینو شریفی در سال 1393 پس از بازی در نقش اول فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده به کارگردانی سالم سالواتی و به عنوان کارگردان در انجمن فیلم جوانان وارد عرصه بازیگری شد. او با حضور در این فیلم 16 دقیقه ای مورد توجه مردم و کارگردانان قرار گرفت. مینو شریفی تقریباً 3 سال پس از کسب تجربه در اولین کار خود، با فیلم کوتاه دم صبح به شهرت فراوانی دست یافت.او در این فیلم کوتاه نقش دختری به نام شیلان را بازی کرد و برنده جایزه نقره ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم عراق در دوهوک شد.اولین کار سینمایی مینو شرفی در فیلم درخت گردو بود. این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۷ اکران شد. مینو شریفی در فیلم درخت آجیل نقش مریم را بازی کرد و با هنرمندان سرشناس ایرانی همچون مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان معادی همبازی شد. وی برای بازی برنده خود در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. یکی دیگر از نقش آفرینی های قابل توجه مینو شریفی در عرصه بازیگری در مجموعه تلویزیونی «کسوف» است. او در این سریال نقش دختری به نام عطیه را بازی می کند.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

ازدواج مینوشریفی

این هنرمند هنوز ازدواج نکرده است.

گفتگو با مینو شریفی

مینو شریفی هنرمند سینما و تلویزیون ایران در فیلم های محمدحسین مهدویان ظاهر می شود. وی همچنین در فیلم ترهم گردو با آقای مهران مدیری همکاری کرد. با توجه به موفقیت های درخشان مینو شریفی در صنعت رادیو و تلویزیون ایران، مصاحبه هایی با این هنرمند زیبا انجام شد.بخشی از گفت و گوی مینو شریفی را در ادامه می خوانید:

آقای مخدویان با دیدن اقدامات قبلی من در تئاتر از من خواست تا در فیلم «درخت گردو» حضور داشته باشم.می خواست یک بازیگر کرد پیدا کند تا نقش مریم را خوب بازی کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امین تارخ

وقتی آقای مخدویان از من خواست تا در فیلم «درخت گردو» شرکت کنم، با اشتیاق آماده بازی در نقش مریم شدم. فکر می کنم یکی از مهم ترین نقش هایی که با مهران مدیری و پیمان معادی بازی کردم، تجربه فیلم «درخت آجیل» بود، در این مدت مهارت های هنری ام را محک زدم و از تجربیات مدیری استفاده کردم. . من هم فکر می کنم آقای پیمان معادی هنرمند باهوش و با تجربه ای هستند. من اصالتا کرد هستم، متولد سنندج هستم. تاثیر جنگ را بر ادبیات، فرهنگ، دوره و اقتصاد کردستان احساس می کنم.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …