بیوگرافی بهارک صالح نیا

در 12 خرداد 1364 بهارک صالح نیا هنرمند سینما و تلویزیون ایران در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت، در دوران تحصیل در تئاتر مدرسه بازی می‌کرد و از معلم حمید سااریقیان درس بازیگری می‌گرفت. در فیلم «جیغ خاموش» ساخته بهارک صالح نیا، مهدی فهمی کارگردانی اولین بار است. او در این فیلم نقش یک افسر پلیس را بازی کرد. بهارک صالح نیا سپس در چندین فیلم تلویزیونی از جمله تایخند، شب سال نو و قسمت شب بارانی سریال لحظه بعد به کارگردانی ابراهیم سعیدی فر بازی کرد.

در فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی آخرین بازی بهار صالح نیا همسر ابوالحب و دایه حضرت محمد (ص) بود. وقتی جلوی دوربین بودم و او درباره نقشش در این فیلم صحبت کرد، واقعاً احساس خوبی داشتم. در واقع انگار ناپدید شدم و سویبا را به این فیلم تزریق کردم. حتی وقتی فیلم را می دیدم احساس می کردم که من زن فیلم نیستم، او شخصیت متفاوتی با من است. وی گفت: نقش من در این فیلم برایم بسیار شیرین بود.ضمن اینکه اعتراف می کنم که از من دور بود و احتمالاً در دوران بازیگری ام چنین نقشی را بازی نخواهم کرد.بهارک صالح نیا قبل از مهاجرت از ایران و پیوستن به شبکه جم، در یک سریال تاریخی ایرانی مهدکودک نقش مکمل داشت اما با کشف حجاب و اعلام حضورش در شبکه جم، بازی او در این فیلم لغو شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مارشال منش بازیگر

لازم به ذکر است یتیم منزل ایران بازیگرانی چون علیرام نورایی، جعفر دهگان، فرخ نعمتی، قطب الدین صادقی، آهو هوردمند، علی شادمان، ایمان صفا، بهار محمدپور، حمید تاج دولتی، اصغر حیدری، ملیکا شعبان، مجید مفیدی را در کارنامه خود دارد. علاوه بر این بهارک صالحی نیا در سریال بام تهران نقش بسیار کوتاه و کم اهمیتی را ایفا کرد که حتی نامش در تیتراژ نبود و پس از مهاجرت این نقش کوتاه بهارک صالحی نیا نیز از این فیلم حذف شد.

بهارک صالح نیا با انتشار تصاویر بی حجابی از حضور در شبکه جم در دی ماه 94 خبر داد. بعد از چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، مانی کسرائیان، رابعه اسکویی، محمدتقی راوندی، مهدی مظلومی و سعید ابراهیمی فر، نوبت به بهارک صالح نیان می رسد.بهارک صالح گفت نزدیک به 10 سال از پیوستنم به نیا جم می گذرد، آنچه را که دوست دارم یاد می گیرم و سعی می کنم در مسیر درست قرار بگیرم، بنابراین می توانم بگویم که خواهم بود. من الان سی ساله هستم. قدیمی.و زندگی اینجا کمی بی حوصله است، بنابراین فکر می کنم برای رسیدن به آرزوهایم که حق مسلم من است باید کمی عجله کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مزدک میرعابدینی

بهارک صالحی نیا پس از پیوستن به شبکه جم، بازی در سریال های شهر غزل، کافه پیانو و همه من را آغاز کرد، اما با ترور سعید کریمیان کارگردان جم در اردیبهشت 96، بهارک صالحی نیا مثل بقیه متعهد نبود. از این هنرمندان.. تصمیم گرفت در ترکیه بماند. بهارک صالح نیا اکنون در آنتالیا زندگی می کند و به دور از حرفه بازیگری محبوب خود در یک شرکت بازرگانی کار می کند.

بهارک صالح با نیا زواران اسکندری تهیه کننده و کارگردان موزیک ویدیو ازدواج کرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …