بیوگرافی ندا عقیقی

ندا آکیکی هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در 23 خرداد 1370 در تهران به دنیا آمد. ندا آکیگی فارغ التحصیل دانشگاه هنر گرافیک است. او در کلاس های بازیگری و تئاتر رفت و وارد دنیای بازیگری شد. ندا آکیکی بازیگری در تئاتر را از سال 1388 آغاز کرد و تاکنون چندین نمایش را روی صحنه برده است. ندا آکیکی علاوه بر بازیگری در تئاتر، سینما و سریال، به عنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت می کند.

علاقه من گرافیک است، ابتدا می خواستم هنرمند شوم، اما به دلیل اتفاقاتی مجبور شدم گرافیک بخوانم. از دانشکده معماری شیراز به سمت هنر رفتم. من همیشه در برنامه بودم و با بچه ها بازی می کردم. بازیگری از کودکی در من شکل گرفته است. بازیگری در خانواده ما خیلی مهم بود. با اینکه تئاتر را انتخاب کردم اما پدرم دوست داشت جلوی دوربین باشم. گفت می خواهم تو را در سینما ببینم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سیاوش مفیدی

از این رو در گوشه ای از ذهنم مدام به این فکر می کردم که چگونه عمل کنم و علاقه پدرم مرا به آن سمت سوق داد.وقتی در رشته هنر ثبت نام کردم تصمیم گرفتم بازیگری بخوانم و دوره های بازیگری و کارگردانی را گذراندمپس از آن با گروه های مختلف تلاش کردم تا اینکه با رضا تروتی و همایون غنی دوست شدم. خوشبختانه به جای تصمیم گیری سعی کردم انتخاب کنم.

ندا آکیکی برنده برنامه «تیزمه» شد تا مهارت های بازیگری خود را به مخاطب نشان دهد و علیرضا آرا پس از تماشای این نمایش او را با سریال آکیک آشنا کرد. اکیق به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال 1375 با حضور بازیگرانی چون شبنم مقدمی، نسیم ادبی و ندا آکیکی از تلویزیون پخش شد و ندا برای اولین بار در تلویزیون دیده شد. ندا آکیکی اولین تجربه سینمایی خود را در فیلم تنکولک بهروز شعیبی به دست آورد. ندا آکیکی توسط ویشکا آسایش هنرمند مشهور و محبوب ایرانی به کارگردانی این فیلم معرفی شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علیرضا مهران

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …