بیوگرافی علیرضا مهران

علیرضا مهران دارای مدرک لیسانس طراحی معماری است و بازیگری را در آموزشگاه بازیگری آغاز کرده است. اولین تجربه بازیگری او در تئاتر اتوبوس هوس در تالار کشکی بود. همانطور که گفته شد وی تجربه دستیار نیز دارد. او قبل از بازگشت به بازیگری به عنوان دستیار کارگردانانی چون چیستا یاتربی، سیما تیرانداز و کیومارت مرادی مشغول به کار بود. برای اولین بار جلوی تئاتر تلویزیون و دوربین به دمشق رفت. علیرضا مهران با حضور در سریال مدینه به شهرت رسید. این سریال به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت اله در ماه مبارک رمضان سال 93 کلید خورد و مهرداد صدیکیان، مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی در آن ایفای نقش کردند.

ازدواج علیرضا مهران

این هنرمند با شهر مکری از هنرمندان تئاتر ازدواج کرده و یک پسر به نام فریاد دارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 3 + عکس بازیگران سریال نون خ 3

علیرضا مهران در سریال جلال نقش شهید آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی را بازی کرد. به گفته خودش، او آن را یکی از شگفت‌انگیزترین ساخته‌های خود می‌داند، زیرا این اتفاق خیلی سریع جلوی دوربین افتاد.اوج بازیگری علیرضا مهران در سریال معمای شاه در سال 1373 بود.علیرضا در این سریال نقش امام خمینی (ره) رهبر انقلاب را بی نقص بازی کرد.

بخشی از مصاحبه علیرضا مهران

یک بازیگر همیشه دوست دارد نقش های متفاوتی را تجربه کند و این می تواند یکی از ویژگی های هر بازیگری باشد. اگر اثری تاریخی با کارگردانی مجرب و شناخته شده باشد، لذتی دوچندان دارد و هنرمند بیشتر به یادگار می ماند. محسن درسنجه طراح گریم سریال جلال یکی از دوستان خوب من است و در گذشته چندین پروژه با هم کار کرده ایم. با من تماس گرفتند و گفتند آرایش آیت الله کاضی طباطبایی روی صورت شماست. اگر می توانستیم تست بزنیم آقای نجفی کارگردان را نمی شناختم چون آن زمان با هم کار نمی کردیم. سه روز. فصل کوتاه بود، اما فکر می کنم خوب تمام شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مایلی سایرس

وقتی برای اولین بار عکس آیت الله کاضی طباطبایی را در اینترنت دیدم به آقای درسنج گفتم دستان شما جادویی است، هیچ وقت فکر نمی کردم این گریم اینقدر به چهره واقعی قهرمان نزدیک باشد.اما خوشبختانه برنامه ریزی استثنایی آقای درسنجه و برخورد خوب آقای نجفی با این نقش باعث استقبال ایشان شد.امیدوارم مخاطب با این نقش ارتباط برقرار کند و آن را دوست داشته باشد. برای من به عنوان یک هنرمند تجربه بسیار خوبی بود. آقای قاضی از شخصیت های خاص زمان ما بود و مردم تبریز او را بسیار دوست دارند. آقای قاضی به خمینی آذربایجانی معروف است، بنابراین نفوذ این شخصیت در بین مردم زیاد است. وی اولین شهید محراب، تأثیرگذار و ارادت فراوان به امام خمینی (ره) و یاور امام و دست راست ایشان در میان دیگران بود. با کنار هم قرار دادن همه این ویژگی ها، فکر می کنم مردم می توانند به خوبی با این شخصیت ارتباط برقرار کنند. ما به عنوان یک هنرمند سعی می کنیم در هر کاری اشتباه کنیم، البته ایراداتی هم داشتم، اما تمام تلاشم را کردم که این نقش به خوبی به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هومن سیدی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …