بیوگرافی عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری متولد 24 فروردین 1332 در استان کرمان هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. او کار خلاقانه خود را در تئاتر از سال 1347 آغاز کرد. عبدالرضا اکبری تحصیلات ابتدایی خود را در تهران گذراند و از 16 سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال 1347 گروه تئاتر گسترده نجف را تشکیل داد. اولین مربی آنها داریوش مؤدبیان بود و بعدها بهزاد فراهانی کخ گروه تئاتر را تأسیس کرد. تلاش آنها تا سال 1360 ادامه داشت و پس از انحلال گروه به تلویزیون آمدند.

من از ابتدا عاشق فیلم بودم و پولم را در گیشه خرج می کردم، برای دیدن هنرمندان مورد علاقه مان زیاد به استودیوها سفر می کردیم، آن روزها بسیاری از هنرمندان کشف نشده بودند و هیچکس نمی توانست به راحتی آنها را ببیند. آن روزها همه شماره تماس هنرمندان دارند و با آنها در ارتباط هستند.فکر می کنم این حرفه همه را جذب می کند و پنهانی جذب می کند، این فرد قطعاً میل به بازیگری دارد، یکی از هنرمندان بزرگ آن زمان به من گفت: «ریاضی بخوان بیا سینما».برای همیشه در ذهن من حک شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سپیده خداوردی

او در دانشگاه هنر و بازیگری تدریس می کند. عبدالرضا اکبری چند سال پیش ازدواج کرد و دو فرزند به نام های پندار و عرفان دارد. همسرش خانه دار است، یکی از پسرانش پندار است (پندار اکبری اولین فرزند عبدالرضا اکبری است. 14 دی 1361 هنرمند و تدوینگر بود و در مدرسه فیلم سپیدار بازیگری آموخته است. عبدالرضا اکبری و برادرش ویولن هستند. معلمان و پسر کوچکترش عرفان نیز به خوبی فلوت می نوازند.

پیاده روی، حرکات کششی، آهسته دویدن و شنا از جمله کارهای روزمره من است. یعنی چای سبز زیاد میخورم و چای سبک. نوشیدن چای در خانه و محل کار یکی از سرگرمی های من است، چای ترش زیاد می نوشم، رقیق کننده خون است و فشار خون را متعادل می کند. عبدالرضا اکبری به تنقلات علاقه زیادی دارد، نان پیتا و آلو را دوست دارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پردیس احمدیه

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …