بیوگرافی مینا جعفرزاده

مینا بویوک جعفرزاده در پانزدهم بهمن ماه سال 1337 در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی به دنیا آمد. این بانوی عزیز و مادر سینمای ایران به عنوان بازیگر در سینما، تلویزیون و رادیو فعالیت می کند. مینا جعفرزاده فعالیت خلاقانه خود را از سال 1348 آغاز کرده و می تواند در تمامی نقش های کارگردانان مختلف ایفای نقش کند. مینا جعفرزاده کار جدی خود را در رادیو از سال 1348 به عنوان گوینده گروه کودک آغاز کرد.

استعداد بازیگری خود را در دوران تحصیل در مدرسه پرورش دادم. او در خاطراتش می گوید: «در دوران دبیرستان به اردویی در دره رامسر رفتم و در سالن آمفی تئاتر اردوگاه نمایشی اجرا کردم. من هم آنجا بودم. در آنجا فریدون توفی مجری رادیو مرا دید. او از نواختن من خوشش آمد و من را به رادیو دعوت کردند. در بخش کودک صداوسیما استخدام شدم. مینا جعفرزاده در ادامه به آغاز فعالیت خلاقانه خود پرداخت و در گفت وگویی گفت: از کودکی به بازیگری علاقه داشتم. من دوست داشتم در رادیو صحبت کنم، اما دوست داشتم به سینما و تلویزیون بروم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رویا تیموریان + تصاویر

پدرم کارگر بازار بود و در بازار کار می کرد، نمی دانم، شاید طرز فکرش این بود، دوست نداشت دخترش در تلویزیون و سینما ظاهر شود و هنرمند شود.اولین کار سینمایی من به کارگردانی بانوی بزرگوار شهلا ریاحی بود، در این فیلم حضور داشتم و نقشی را بازی کردم که از صمیم قلب به من داده شد اما پدرم موافقت نکرد. علائم پدرم را با خانم شهلا ریاحی در میان گذاشتم که به من گفت: تا زمانی که همه چیز روشن نشود چیزی نگو و ببینیم چه می شود. روز اکران فیلم، پدرم در خانه نبود که ببیند من در فیلم هستم، به همین دلیل همه ترفندها را به کار بردیم. آن روز در دلم نبود، استرس و نگرانی داشتم. پدرم بعد از دیدن این سریال گفت این اولین و آخرین باری است که در یک فیلم بازی می کنی. من به حرف پدرم گوش دادم و چند پیشنهاد داشتم که تا زمانی که برای فیلم استخدام شدم آنها را رد کردم.

مینا جعفرزاده فعالیت جدی و سینمایی خود را از سال ۱۳۶۷ با بازی در فیلم فیل در تاریکی آغاز کرد. یکی از خاطره انگیزترین و زیباترین فیلم های مینا جعفرزاده با حضور پرقدرت او در نقش خاله جان در کنار اکبر عبدی، یادآور همه ایرانیان از جدید و قدیم بود.این بازیگر در اکثر نقش هایی که به او داده شد به دلیل چهره زیبا و طبیعت خوبش ظاهر خوبی داشتاز تلاش های سینمایی مینا جعفرزاده می توان به فیلم های «نابرده رنج»، «رز عشق» و «اوگانگان» اشاره کرد که مورد توجه عموم قرار گرفت. تحصیلات مینا جعفرزاده بانوی بزرگوار سینمای ایران به دوران قبل از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران برمی گردد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شراره رخام

او همسر کارگردان و هنرمند بهمن زرین پور در دهه 50 و قبل از انقلاب است. مینا جعفرزاده در بسیاری از آثار همسرش حضور داشته و زوج هنری موفقی است. صحبت های جالب خانم جعفرزاده در مورد ازدواج با بهمن زرین پور قبل از ازدواج در مشاغل مختلف با آقای بهمن پور آشنا می شدیم و جلسات زیادی داشتیم. یک بار که سر کار بودیم آقای زرین پور با کمدی شیوا و زیبا به همکارانش گفت که با شما ازدواج می کنم و جهیزیه را به کبوتران امام رضا می سپارم. من تعجب می کردم که چرا جهیزیه من می گوید کبوتر امام رضا، خیلی از همکارانم این صحنه را دیدند و به من گفتند که آن را دوست دارند. یک روز مشغول ضبط قطعه بودیم، بهمن زرین پور نگاهی به من کرد و گفت: امروز می آیم عقد کنم.در کمال تعجب، در همان روز اتفاق افتاد، اما بدون گل، شیرینی و حتی یک پلکنزد پدرم رفت و با پدرم صحبت کرد اما او قبول نکرد. یک بار از پدرم پرسیدم چرا قبول نمی کنی، می گوید سنت را رعایت نمی کنی که با شلوار بدون گل و شیرینی می آید عروسی؟ بعد از صحبت با پدرم قبول کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سام کبودوند

حاصل ازدواج مینا جعفرزاده فیلمبردار ایرانی و کارگردان و هنرمند سینمای ایران آقای بهمن زرین پور یک دختر به نام سولماز زرین پور بود. سولماز زرین پور مانند مادر و پدرش ذوق و استعداد هنری ذاتی دارد و در زمینه موسیقی فعالیت می کند و پیانو می نوازد و هم اکنون مشغول تحصیل در رشته پیانو است.

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …