بیوگرافی رضا ناجی

۱۴ دی ماه ۱۳۱۰ رضا ناجی هنرمند سرشناس تلویزیون و تئاتر محمدرضا امیر ناجی در تبریز به دنیا آمد. رضا ناجی از کودکی به تئاتر علاقه داشت و در تئاترهای خیابانی مختلف بازی می کرد. وی دارای گواهینامه رانندگی پایه و گواهینامه فنی وسیله نقلیه درجه یک است، ابتدا قبل از ورود به نیروی هوایی به عنوان مکانیک مشغول به کار شد. رضا ناجی پس از بازگشت از خدمت سربازی به تهران رفت تا رویای بازیگری خود را دنبال کند و به عنوان مکانیک مشغول به کار شد و در عین حال مدتی را به عنوان بازیگر در کنار عباس جوانمرد گذراند. بعدها به درخواست یکی از دوستانش به نیروی هوایی پیوست و از سال 1350 تا 1380 تئاتر را در آنجا کارگردانی کرد.

رضا ناجی چند سالی است که ازدواج کرده و دو دختر به نام های سودابه، سحر و شهرام و یک پسر دارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

رضا ناجی بازیگری را از سال 1341 آغاز کرد اما فعالیت حرفه ای او از سال 1342 با نمایش گلم یحیی آغاز شد. اما حضور مشروع سینمایی او در سال 1368 با گل سوره ساخته شد.رضا ناجی در سال ۱۳۷۴ در پروژه ای به نام «عقب نشینی از جهنم» در تبریز به ایفای نقشی سه دقیقه ای پرداخت.

سال بعد جرقه‌ای در بازیگری او به چشم می‌خورد که رضا ناجی از بین ۲۵۰۰ نفر بازیگر فیلم بچه‌های آسمان آقای مجید مجیدی انتخاب شد و این سرآغاز شکوفایی و موفقیت این هنرمند بود. رضا ناجی مجید با بازی در فیلم های مجیدی به شهرت رسید.

وی برای فیلم های «بچه های بهشتی» و «او» موفق به دریافت دیپلم جشنواره فیلم فجر شد و برای فیلم «باران» نامزد دریافت سیمرغ بلورین نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. رضا ناجی با کسب خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین در سال 2008 شهرت داشت و در دفاع از او فیلمی به نام ناجی در سینما 29 بهمن تبریز به ثبت رسید. علاوه بر «آواز گنجشک ها» رضا ناجی، «بچه های بهشت»، «ترنگ»، «باران و باد در علفزار» از مهم ترین فیلم ها هستند. علاوه بر این، رضا ناجی تقریباً در 16 فیلم با بازی در فیلم های «ایکس لارج»، «آباچی» و «تگزاس» ظاهر شد. رضا ناجی در تلویزیون نیز حضور داشته و در سریال هایی چون ایز یادگرد، دیوار به دیوار و موج و سنگ حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مارشال منش بازیگر

در سال 2004 به سرطان روده بزرگ مبتلا شدم و پس از عمل جراحی برای برداشتن 23 سانتی متر از روده بزرگم، پزشکان به من گفتند که سلامتی خود را پیدا کنم و به زندگی خود ادامه دهم! اما این بیماری بعد از 15 سال من را دنبال کرد و در سپتامبر 2018 دوباره عذابم داداین بار که به پزشکان مراجعه کردم، برخی از آنها شکمم را باز نکردند، تشخیص دادند که روده ام باید به طور کامل برداشته شود، اما وقتی دوباره به دکتری که عمل کرده بود مراجعه کردم، گفت باید عمل کنم. و شیمی درمانی این بیماری کاملاً پنهان است. 12 دور شیمی درمانی که انجام دادم بررسی شد. پس از جراحی روده و دوازده دوره شیمی درمانی، این بیماری در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پژمان بازغی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …