بیوگرافی پژمان بازغی

پژمان بازگی در 28 مرداد 1353 در تهران در خانواده ای 5 فرزندی به دنیا آمد. ریشه خانوادگی او در شمال ایران و در شهر لاهیجان است. از کودکی به دلیل کار پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرد و تجربیات زیادی کسب کرد. پیمان بازگی متولد تهران به مدت 4 سال در تأسیسات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران زندگی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رشت مهاجرت کرد. با شروع جنگ و اعزام پدرش برای حفاظت از مرزهای آبی ایران و خلیج فارس راهی بوشهر شد. پس از پایان جنگ به تهران بازگشت.

ما سه برادریم، من پسر دوم خانواده هستم، پیام برادر بزرگتر، پرهام برادر کوچکتر، جالبتر اینکه هر سه ما در دانشگاه امیرکبیر درس خوانده ایم. پیام در رشته مهندسی شیمی در صنایع غذایی و پرهام در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه امیرکبیر تحصیل کرده اند.

پیمان بازگی ورزشکار بین المللی است.بسکتبال بازی کرد و مدتی فوتبال و والیبال حرفه ای بازی کرد.ورزش نقش مهمی در زندگی مردم دارد.عشق من به ورزش بعد از تماشای فوتبال شروع می شود.همانطور که می دانید عضوی از تیم های والیبال و فوتبال هنرمندان هستممن برای تماشای بازی های ملی به ورزشگاه آزادی می رفتم و این عشق به حدی بود که در جام جهانی 2006 دو هفته را در فرانکفورت آلمان با تیم ملی فوتبال گذراندم. تیم ملی فوتبال ایران عشق من است با خیلی از فوتبالیست ها مثل عابدزاده، دایی، جمشیدی، کریمی و… دوست بودم اگر یادتان باشد رفتم رستوران عابدزاده را افتتاح کردم. از کادر آموزش و پرورش می خواهم به ورزش مدارس توجه بیشتری داشته باشند. ورزش را از مدرسه با فوتبال، والیبال و البته کمی بسکتبال شروع کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهزاد رحیم خانی

من و کامبیز از دیرباز طرفدار پرسپولیس بودیم و به لطف مدیر عامل باشگاه داریوش مصطفوی ما را به عضویت افتخاری باشگاه پرسپولیس درآورد. همسرم مستانه مهاجر یکی از تدوینگران سینمای ایران است که بیشتر مستند تولید می کند اما در عرصه سینما تدوین فیلم های داریوش مهرجویی بمانی، سفر قندهار، آتش بس تهمینه میلانی، زنان فرشته، کلاگ پر، کنعان را بر عهده دارد. و چستاگر. شخصیت و غیره می دانم که پرونده کاری او از من پربارتر است.پژمان بازگی و مستانه مهاجر در سال 1365 در سینما با هم دوست شدند و این دوستی منجر به ازدواج شد.ثمره این ازدواج دختری به نام نفس است. پیمان بازگی درباره ازدواجش می گوید: ازدواج من هم عاشقانه و منطقی بود، چون فردی که می خواهد با یک بازیگر ازدواج کند باید تمام سختی های این کار را بداند و بعد از مستانه مهاجر، همسرم هم در این صنعت کار می کند و زندگی را تجربه می کند. زندگی سختی های کار سخت است.”

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کیهان ملکی

پیمان بازگی پس از قبولی در دانشگاه آزاد لاخیزان برای ادامه تحصیل به رشته مهندسی معدن رفت و در آنجا با سینما آشنا شد. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان، فیلمبرداری اولین فیلم مجید زیم خواه به نام «اعتراف» را آغاز کرد. پیمان بازگی سپس به استخدام آژانس دوستی درآمد و به مدت دو سال بازیگری را با هنرمندان خوب این سریال علی به ویژه مرحوم حسین پناهی آغاز کرد. او پس از آژانس به سراغ نوجوانان مجید کاری زاده به بلوغ مسعود جعفر جوزانی رفت و سپس به تیم ویژه مهرداد هوشبخت پیوست و جوانی از دست رفته خود را در رامبد یافت. پژمان بازگی به همراه سیروس مقدم به سفر رفت و در سال 1380 به دست الله آشتی میرزایی دختری را در قفس نجات داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سعید داخ

پژمان بازگی به عنوان مجری در چند برنامه حضور داشتاین برنامه که یک سرگرمی مفرح و کمتر شناخته شده در ایران است و علاوه بر آن پس از داریوش فازیایی به عنوان مجری شبکه دو سیما در سال 1395 معرفی شد. پیمان یکی از مجریان محبوب مسابقه نمایش کودک شبکه نسیم بازگی است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …