بیوگرافی سعید داخ

بیوگرافی سعید داک

سعید داخ هنرمند، کارگردان تئاتر، مجری و طراح حرکات موزون در 6 ژوئن 1949 به دنیا آمد. سعید داخ در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد. سعید ده جایزه ویژه کارگردانی و بهترین حرکات موزون را برای آی آدمها از جشنواره مقدس برای نمایش بزرگ تعطیلات دریافت کرد و جایزه ویژه جشنواره دفاع مقدس را برای کارگردانی لبه سرنوشت دریافت کرد.

سعید ده بر حضور شخصیت های سینمایی در سالن تاکید کرد و خاطرنشان کرد: به نظر من حضور تک تک هنرمندان ما را آزار نمی دهد و ورود این هنرمندان به تئاتر فضا را برای هیچکس محدود نمی کند. او نه در تلویزیون بازی کرد و نه در فیلم، اما تئاتر بسیار دشوارتر است. وی مشکلات امروز تئاتر را تبدیل این هنر به تجارت دانست و گفت: هنر تئاتر این روزها به تجارت تبدیل شده است. مشکل امروز تئاتر ما این نیست که هنرمندان به تئاتر بیایند، بلکه افرادی هستند که این هنر را تبدیل به تجارت می کنند. کسانی که تئاتر را یک تجارت می بینند می خواهند از هر طرف تماشاگر را به تئاتر جذب کنند، اما تئاتر جایی برای تجارت نیست.به هر حال می خواستند تماشاگر را جمع کنند و روحیه تئاتر را از دست دادند

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهرداد صدیقیان

یکی از کارهای هنری سعید دق ایفای نقش دکتر علی شریعتی در سریال معمای شاه بود. او می گوید: ایفای نقش مدرن کار سختی است. برای نقش دکتر شریعتی خیلی تحقیق کردم. توانستم با افراد زیادی از جمله پسر، همسر و هم سلولی هایش صحبت کنم و هر اطلاعاتی که می خواستم در مورد شخصیت او به دست بیاورم. چون قبلا ماهیت این نقش را نمی دانستم. من شبیه ترین هنرمندی به دکتر شریعتی هستم و برای بازی در این نقشی که داشتم بسیار هیجان زده بودم.

فرقی نمی کند که فیلم برای هنرمند سودآور باشد یا نه، چون در قراردادهای ما سود حاصل از کار لحاظ نمی شود، بلکه مبلغ مشخصی نوشته شده است. اگر هنرمندانی که درصدی یا سودی از فروش برتر یا نمایش خانگی و تلویزیونی دریافت کنند، هیچ یک از این مشکلات برایشان پیش نمی آید. حالا اگر فیلم 100 میلیارد یا 500 هزار نسخه بفروشد، هنرمند برایم مهم نیست، چون عاقبت سود و زیان با تهیه کننده فیلم است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی اسدالله یکتا

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …