بیوگرافی اسدالله یکتا

اسدالله یکتا هنرمند ایرانی در 2 آذر 1326 در تهران به دنیا آمد. او یکی از هنرمندان فیلم کوتاه سینمای ایران است و در بیش از 93 فیلم ایرانی بازی کرده است. اسدالله یکتا چند سالی است که به ورامین سفر می کند و خانه ای در پایتخت اجاره می کند و همیشه برای رسیدن به محل فیلمبرداری باید از ورامین به تهران سفر کند. اسدالله یکتا از سال 1344 بازیگری را در تئاتر آغاز کرد و پس از مدتی در اولین فیلم مراد و لاله صابر رهبر در نقش ایرج صفدری، گریمور سینمای ایران بازی کرد. اولین حقوقش پانصد تومان بود و برای پدر و مادرش لباس خرید. اسدالله یکتا قبل از انقلاب تقریباً در 40 فیلم ظاهر شد و پس از 10 سال وقفه با هامون به سینما بازگشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رزیتا غفاری

اسدالله یکتا در سن 28 سالگی با کبری 20 ساله گرجی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج 6 فرزند، 4 پسر و 2 دختر بود. گرجستان کبری و همسرش علیرغم پایان یافتن اختلافات ظاهری او با اسدالله، بهتر از بسیاری از زوج های پیر و جوان یکدیگر را درک کرده اند.او در پایان این سال ها زندگی پر فراز و نشیب را در رکاب مرد کوتاه قد سینمای ایران سپری کرد.هم روزهایی که همسرش در سینما کار می کرد و هم روزهایی که روی صحنه حفتر سیگار می فروخت. با این حال، او در توصیف زندگی آنها روی یک کلمه تمرکز می کند. کلمه ای که 40 سال است در زندگی آنها از بین نرفته است آن کلمه عشق است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی محمد بحرانی

اسدالله یکتا به دلیل نداشتن پیشنهاد شغلی و خانواده پرجمعیت، مدتی مجبور به فروش سیگار شد. او چندین بار در روزنامه ها و تلویزیون های مختلف ظاهر شد و با او مصاحبه کرد اما کاری به او نشد. اسدالله یکتا در مورد دخانیات صحبت کرد، راستش ماجرای دخانیات مرا بسیار ناراحت می کند. چون بعد از این خبر هر چقدر مردم ناراحت شدند، نفهمیدند که چگونه با من رفتار کنند.

اما عده ای با دیدن من می گویند اسدالله تنها توتون فروش است! به همین دلیل من نمی خواهم وارد این تجارت شوم. من می خواهم این موضوع را از ذهن مردم پاک کنم. من نیازی به همدردی و حمایت مالی ندارم و در هیچ کمپین حمایت مالی شرکت نکرده ام. من مدام منتظرم که یکی در خانه ام را بزند و بپرسد چرا اینقدر بی تصمیمی؟من حاضرم در خیابان های کشورم تجارت کنم، اما کشورم را ترک نمی کنمآنهایی که امروز صدای من را نمی شنوند، فردا تابوت من را نمی گیرند، آخرین حرفم را با صدای بلند می گویم، آقایان، نوکران اسدالله فقط یک کار می خواهند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی زیبا کرمعلی + عکس زیبا کرمعلی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …