بیوگرافی کوروش تهامی

کروش تهامی هنرمند ایرانی در 13 اردیبهشت 1360 به دنیا آمد. او در خانواده ای 5 نفره به دنیا آمد، 2 خواهر دارد. او تا کلاس اول دبیرستان در منطقه پامنار تهران و سپس در منطقه توسعه یافته سعادت و در شهرک گرب زندگی می کرد و اکنون اهل غرب تهران است. کروش تهامی دارای سابقه طراحی گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است.

کروش فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه آزاد تهامی است و در تئاترهای مختلفی بازی کرده است. برای اولین بار در سن ۲۵ سالگی در اولین فیلم بلند خود «کینو کینوسو» ظاهر شد. در بین هنرمندان خارجی، او پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن را دوست دارد و سبک بازیگری آنها را دوست دارد.

بازیگری برای من یک ضرورت و یکی از آرزوهای کودکی ام بود، وقتی فیلمی را تماشا می کردم سریع درگیر شدم و حتی وقتی رمان را می خواندم خودم را جای شخصیت های فیلم قرار دادم. من هم سعی کردم دیالوگ را حفظ کنم. برای دوره اول دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کردم.سال اول هم درس می خواندم اما از احساس درونی ام ناراضی بودمسردفتر مدرسه توصیه کرد که در دبیرستان گرافیک بخوانم تا بتوانم به راحتی در کنکور هنر در رشته های خاص قبول شوم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی خیام وقار کاشانی

همسر سابقش شبنم طلوعی کارگردان سینما بود که پس از مدتی از او طلاق گرفت و با پونه یزدانی ازدواج کرد و دوستی ما بسیار هنری بود. همسرم برای خرید سی دی به فروشگاه رفت و من آن را خریدم و به این موسیقی علاقه زیادی داشتم. با دیدن توضیح دادن و عدم توجه فروشنده وارد عمل شدم و با توضیحاتم که البته کمی عجیب بود به فروشنده گفتم موسیقی و خواننده این آلبوم کیست.

پونه یزدانی: خیلی جالب بود. کوروش عینک بزرگی داشت و من او را نشناختم. اومد جلو و گفت کمکت میکنم. فکر کنم دلش شکسته بود. چون هرچی توضیح دادم فروشنده اصلا متوجه نشد. به هر حال کوروش آمد و بخشی از آن را خواند و من با تعجب گوش دادم. بالاخره فروشنده متوجه شد که کدام آلبوم و کدام هنرمند است. این روز را هرگز فراموش نمی کنم، اتفاق بسیار جالبی بود.آنجا بود که اولین جرقه دوستی ما زده شد و به دنبال آن رفت و آمدهای منظمی که منجر به ازدواج ما شد

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهرام رادان

کوروش تهامی عضو افتخاری کانون ادبی «نفس» و از سفیران انجمن اهداکنندگان عضو ایران است. از جمله کارهای او در زمینه موسیقی و ترانه می توان به ترانه ای که فرهاد فخردی در سریال روزی روزگاری خواند اشاره کرد. علاوه بر این، عنوان مجموعه تلویزیونی «پاییز»، «پاییز» است که تکرار یک آهنگ قدیمی با آهنگسازی عطاءالله خرم و تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی است. او در کنار دف سرود ایرانی که توسط برخی از هنرمندان خوانده شده است می خواند. در مراسمی که به مناسبت تولد 16 سالگی حافظ برگزار شد، او و رضا یزدانی قطعه «تکه چیریک» اثر علی کمرجی را دو صدایی اجرا کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پولاد کیمیایی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …