بیوگرافی جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی در سال 1330 در اصفهان به دنیا آمد. هنرمند ایرانی او دیپلم دارد. جهانبخش سلطانی فعالیت خود را به عنوان نویسنده و بازیگر از دبستان آغاز کرد، سپس در سال 1345 وارد عرصه تئاتر شد و در سال 1367 رسول ملاقلی پ.ر. در فیلم افوک ایفای نقش کرد و وارد صنعت سینما شد. . جهانبخش سلطانی در سال ۱۳۷۷ با سریال فرشتگان مردان به شهرت رسید و شهرتش با بازی در این سریال بیشتر شد. جهانبخش سلطانی علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر را نیز بر عهده داشت و اکنون استاد دانشگاه است.

جهانبخش سلطانی در سال ۱۳۲۷ در ۲۸ سالگی با زهره تایی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند، دو پسر و یک دختر به نام سارا بود. فرزند اولم سارا در ده ها فیلم بازی کرد. زهرا طایی همسر آقای سلطانی در سال 1339 در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس ریاضی و کامپیوتر بوده و مدتی نیز رئیس گروه کامپیوتر گروه پزشکی بیمارستان الزهرا(س) بود و از آنجا بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی عسل بدیعی

سینما، تئاتر، تلویزیون برای خودش مافیایی است، برای بازیگری باید عضو یک گروه و باند قوی و ریشه دار باشید.از زمانی که خودم را شناختم، نمی خواستم سیاستمدار شوم، عضو یک حزب، گروه یا جناح باشم، چرا؟ چون در سینما، تئاتر و تلویزیون آنچه را که با آن بزرگ شده ام، نمی دهم، بلکه آنچه را که حزب و گروهم می گوید، می دهم. هنرمند باید هنرمند باشد و هنرمند سیاستمدار نمی ماند، چرا در سیاست هستیم، چه داریم، پیشنهادی هم در حوزه تجارت داشتم، اگر بلاتکلیف بودم دوست دارم گفتگو را بخوانم. برای، من می پذیرم.

کیفیت کار مهم است. حتی در اصفهان هم در تلویزیون به من پیشنهاد کار داده شد اما وقتی دیدم کافی نیست آن را رد کردم. من یک سریال تلویزیونی 17 قسمتی داشتم به نام این عشق اول که تهیه کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و بازی در آن را بر عهده داشتم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهنوش طباطبایی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …