بیوگرافی شهره سلطانی

شهر سلطانی هنرمند سینما و تلویزیون ایران در 31 دی ماه 1348 در شهر بجنورد به دنیا آمد. شهر سلطانی در سال 1348 در بجنورد به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی است. شهر سلطانی بازیگری در تئاتر را از سال 66 آغاز کرد و در سال 72 با فیلم گذر از تله به کارگردانی غلامرضا رمضانی در سینما فعالیت کرد. لازم به ذکر است که شهر سلطانی علاوه بر بازیگری، نوازنده حرفه ای کانون است و ردیف پیانو و آواز را نزد خانگام اخوان آموخته است. سرپرست گروه بانوان شهر سلطانی دات.

شهر سلطانی زمانی به دلیل ضعف سیستم ایمنی دچار کم خونی خطرناک بود که علائمی مانند کمبود ویتامین B و D، کمبود ید و منیزیم داشت. خستگی، افزایش وزن، ریزش بیش از حد مو و مشکلات تنفسی، تورم زبان و گلو باعث شد تا نزدیک به 9 ماه در خانه بماند و از دنیای بازیگری دور بماند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ستاره اسکندری

شهر سلطانی با بهروز پهننده ازدواج کرده است.شهر سلطانی درباره همسرش می گوید: شوهرش دوست خوبی است و همیشه از او حمایت می کنددوستی آنها به سال هایی برمی گردد که بهروز پهننده در نمایش شهر سلطانی بازی می کرد. شهر سلطانی پس از سال ها داوری بازی های بهروز پناهنده در تئاتر شد که در نهایت به ازدواج او انجامید.پناخنده علاوه بر بازیگری، کارگردان تئاتر نیز هست.

شهر سلطانی با برادرزاده‌اش کافه‌ای را اداره می‌کرد و در آنجا به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پرداخت، اما به دلیل خواندن شهر سلطانی در کافه، کافه از کار افتاد. شهر سلطانی گفت وقتی با برادرزاده هایم این کافه را افتتاح کردیم، هدفمان این نبود که تنها جایی برای تجارت باشیم. بیشتر از همه می خواستم از این فرصت استفاده کنم و آن را به یک مکان فرهنگی و هنری تبدیل کنم، اما ممنون از دوست عزیزم که یک شب با اجرای ترانه ای خبر پلمب کافه را داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

شهره سلطانی هنرمند سینما و تلویزیون در واکنش به تعطیلی کافه محل خوانندگی خود نوشت: دوستان عزیز وقتی آن شب برای آخرین بار در کافه آمو خواندیم، کافه ما از دوست عزیزمان تشکر کرد. کیم گفت: ما اشتباه کردیم، مهر و موم شد.قبل از مهمانی فکر می کردم وقتی فرهنگ و هنر در یک جا باشد همه خوش می گذرانند، اما اشتباه می کردم. همه کارگران و کارمندانی هستند که برای همه کار می کنند

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …