بیوگرافی علی ضیاء

سید علی ضیا در پنجم شهریور 1364 در کاشان به دنیا آمد. علی ضیا 190 سانتی متر قد مجری رادیو است. علی ضیا دارای لیسانس طراحی مکانیک جامدات از دانشگاه آزاد تهران است. پدرش سید حسن ضیاء هنرمند فرش و مادرش شهره احدیت ویراستار و نویسنده ادبی بود. کتاب سیامو یکی از کتاب هایی است که توسط مادر علی ضیا نوشته شده است. علی ضیا یک خواهر به نام شیما نیز دارد. علی ضیا از کودکی در محیطی فرهنگی پرورش یافت. او خیلی به خانواده اش وابسته است. علی ضیا همیشه با مادرش کتاب می خواند و مرور می کند و در اکثر کنسرت ها و تئاترها مادرش را می بیند. خانواده ضیاء سالهاست که در کاشان زندگی می کنند. اما به دلیل رفت و آمدهای مکرر علی ضیا به تهران، همگی به پایتخت رفتند و اکنون در آنجا زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هومن سیدی

علی ضیا به عنوان نویسنده به رادیو جوانی پیوست و در برنامه زیاد جوانی، برنامه ای که توسط خود علی ضیا به گویش کاشانی نوشته شده بود، مضمونی طنز خواند.آقای زاهدی با شنیدن صدای علی ضیا در یکی از برنامه های اخیر رادیو جوانی، با سیدعلی ضیا تماس گرفت و از او خواست که نسخه جاوه ای آن را اجرا کند.اما قرار بود پس از قبولی در آزمون گفتار، برنامه را به خوبی آغاز کند، اما با توجه به فضای علمی علی ضیا و اخبار ثبت شده توسط علی ضیا، به او پیشنهاد اجرای زنده برنامه جوانی و اولین برنامه علی ضیا داده شد. .

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مرتضی زارع

علی ضیا قبل از ورود به تلویزیون، هنر ترجمه را نزد مرحوم حمید سااریقیان فرا گرفت و در چند تمرین تئاتر شرکت کرد تا هنر و گویش او را با حرکات بدنی اش هماهنگ کند. علی ضیا به عنوان یکی از 3 مجری در نظرسنجی 3 ستاره شبکه سه در 20 سال اخیر انتخاب شد.

پس از هشتاد و یکمین شهرورد تهران، علی ضیا پرویز که در تجمع هواداران پرسپولیس در یکی از کافه های تهران حاضر شده بود، شعارهایی سر داد که خشم مظلومی را برانگیخت و این ویدئو توقیف شد. پرویز مظلومی با ابراز تاسف از اینکه بلافاصله پس از فیلمبرداری از این فیلم شکایت کرده است، گفت که به دلیل اختلال در جلسه و حرکات نامناسب ضیا بوده است.حضور علی ضیا در حادثه منا پس از این اتفاق شایعاتی مبنی بر درگذشت علی ضیاء مجری تلویزیون که در مراسم حج شرکت کرده بود در فضای مجازی شکل گرفت و ساعاتی پس از این حادثه وی ویدئویی را در منا منتشر کرد. سلامتی او

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آتش تقی پور

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …