بیوگرافی آتش تقی پور

در 24 فروردین 1324 آتش تقی پور هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد شد. او مدرک ادبیات را از ارومیه گرفت، در سال 1345 وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد، در سال 1349 در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد و در چند نمایش در کارگاه نمایش به عنوان هنرمند فعالیت کرد. اولین کار حرفه ای آتش تقی پور در نمایش عصر روزخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال 1345-1345 در تالار سنگلج روی صحنه رفت.

آتش تقی پور در سال ۱۳۴۹ با شاهین علیزاده ازدواج کرد. آتش تقی پور و همسرش به مدت شش ماه در مرکز آموزش هنرهای نمایشی کرمانشاه زیر نظر آتش تقی پور با هم آشنا شدند و در نهایت ازدواج کردند. شاهین علیزاده در ۲۴ دی ماه ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران. او لیسانس بازیگری و کارگردانی را از دانشکده هنر و فوق لیسانس کارگردانی را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد.آتش تگی پور و همسرش دارای یک دختر و دو پسر به نام های شراره تگی پور، احگر تگی پور و آتور تگی پور هستند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نسرین مرادی

البته فرد از حرفه خود رضایت کامل ندارد، زیرا فردی کمال گرا، علاقه مند به رسیدن به اهداف و رویاهای خود است و من نیز همین نگرش را دارم. سعی کردم هر کار جدید را بهتر از کارهای قبلی ام تکمیل کنم. هنرمند باید برای رشد و رسیدن به کمال در کارش تلاش کند، اما شرایطی که پیش می آید به این آرمان ها نمی رسد و شخصیت، موقعیت اجتماعی و مهارت های فردی در این زمینه خالی از تأثیر نیست.

زمانی علاقه زیادی به ایفای نقش روستاییان معمولی داشتم، اما به دلیل فرم اندامم به من پیشنهاد بازی در نقش آدم های خشن، نظامی، جدی را دادند اما گاهی ترجیح می دادم این نقش را بازی نکنم. نقش آشکارتری را ایفا خواهد کرد. اما همیشه نمی توان با پیشنهادات مکرر مقابله کرد، چون بحث مالی مطرح است و من از این کار درآمد خواهم داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی عباس امیری

در سال 1945 وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شدم. این دانشگاه به تازگی افتتاح شده بود و تنها برای دو ترم دانشجو می پذیرفت.در این دوره شخصیت های بزرگی چون جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز که بازیگری را کامل و صحیح می دانستند نیز در دانشگاه تحصیل کردند و با هنرهای نوین بازیگری به دوستی جدید آمدند.جمشید مشایی اغلب در کلاس های دکتر آریان پور شرکت می کرد.

در سریال سربداران هنرمندان بزرگی چون گریم و طراحی و سایر گرایش ها حضور داشتند، در تلویزیون کمتر کار تاریخی با این تعداد فاکتور و تولیدات بزرگ در سال های بعد انجام شده است و مورد توجه قرار خواهد گرفت. به عنوان کار نمونه خسرو صحری، جلال معیریان، مسعود ولدبیگی از نام‌های بزرگ طراحی و گریم سینما و تلویزیون ایران بودند که در این سریال با ما همکاری کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فردوس کاویانی

بازی در آثار تاریخی سخت بود و یادم می آید که باید سوارکاری آموزش می دادیم، به باشگاهی در آکداسیه رفتیم که اسب های بزرگ مجارستانی را برای صحنه سواری انتخاب کردند و در روزهای سوارکاری باید بسیار مراقب بودیم. یادم هست وقتی در حین تمرین اسب تصمیم گرفتم از مانعی عبور کنم و تعادلم را از دست دادم و یک پایم روی گردن اسب و پای دیگرش روی زمین و هوا آویزان بود، وضعیت عجیبی بود. برای استفاده از یک نام بزرگ

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …