بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد هنرمند تئاتر و سینمای ایران در اول فروردین 1329 در تهران به دنیا آمد. کاظم هژیر آزاد در تابستان 1969 در آخرین سال دبیرستان به آکادمی بازیگری به نام آناهیتا آزاد رفت و زیر نظر مصطفی اسکویی سبک استانیسلاوسکی را فرا گرفت و در رشته بازیگری تحصیل کرد. کاظم هژیر آزاد در سال 1361 از گروه جدا شد و به صورت مستقل با گروه های مختلف در تهران همکاری می کند. این همکاری ادامه دارد. وی پس از پایان خدمت سربازی به مدت 23 سال به عنوان تکنسین در وزارت راه مشغول به کار شد اما نتوانست بازیگری را رها کند و به همین دلیل بازی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در برنامه زندگی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی و عکس های گلاره عباسی

کاظم هژیر آزاد نمایشنامه سوسنگرد جنگ تحمیلی و پشت صحنه تک پرده و مجموعه داستان کوتاه کیف متان را دارد. او مقالاتی در زمینه نقد تئاتر و مشکلات صنعت تئاتر منتشر می کند. کاظم هژیر آزاد هم اکنون عضویت در هیات مدیره اتحادیه هنرمندان تئاتر و عضویت در هیات مدیره تئاتر منزل را در کارنامه خود دارد.کاظم هژیر آزاد اولین و آخرین تجربه بازیگری خود را در تلویزیون قبل از انقلاب در سال 1374 در سن 21 سالگی و با انتخاب سه اقبال در سریال رستم و سهراب به دست آورد.کاظم هژیر آزاد پس از انقلاب سال 64 با سریال هوا تازه به بازیگری بازگشت و از سال 67 در سن 38 سالگی در نقش تحفه ها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نادر فلاح

کاظم هژیر آزاد سال ها پیش با زویا امامی یکی دیگر از هنرمندان کشور ازدواج کرد. از این ازدواج دو پسر به نام های آرش و آرمان هستند که پسر بزرگشان آرش معلم و معلم پیانو است و پسر دوم آرمان نیز تار و سه تار می نوازد. این که بازیگران مشهور سینما در تئاتر بازی می کنند باید منظره خوبی باشد.

در واقع می تواند ارزش تئاتر را نشان دهد. می توان آن را یک تجربه دو طرفه دانست، چون تجربه تئاتری می گیرند، بنابراین تولید چند تماشاگر بیشتر در بین تماشاگران تئاتر چند برابر می شود. کسانی هستند که با پایین کشیدن هنرمندان دیگر به دنبال معروف شدن هستند، این غرور و خودخواهی هنری است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …