بیوگرافی خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی هنرمند جوان ایرانی متولد 10 مرداد 1360 دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشکده هنر و معماری است. خیام وقار کاشانی اهل کاشانی است. 5 نفر در خانواده بزرگ شدند، یک برادر و یک خواهر وجود دارد. خیام وقار چند سال پیش ازدواج کرد و یک دختر به نام باران دارد. خیام وقار کاشانی برای پیشرفت در کار و حرفه خود از کاشان به تهران رفت و برای تحقق هنر خود تئاتری به نام باران افتتاح کرد. از آن زمان به طور جدی وارد تئاتر شد و در جشنواره های زیادی شرکت کرد.

من متولد کاشان هستم، از سال ۱۳۷۶ کار تئاتر را شروع کردم و از سال ۱۳۷۹ وارد دانشگاه شدم و در واقع قبل از ورود به دانشگاه در تئاتر تلاش زیادی کردم. جوان و پر انرژی بودم. جشنواره ها، حتی مدتی ریاست انجمن نمایش کاشان را بر عهده گرفتم و سپس مدیر روابط عمومی شدم. سال 76 و 79 برای من سال های بسیار خوبی بود و به صراحت می توان گفت روزهای خوبی در تئاتر به خصوص کاشان بود.در سال ۱۳۷۹ برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری در دانشگاه به تهران رفتم، اما قبل از سال ۱۳۷۹ ۸ کار را در کاشان اجرا کردم، در انظار عمومی ظاهر شدم، کم کم وارد گروه های تئاتر شدم و اولین کارم با هادی مرزبان بود. یکی از سربازان سیاهپوست من بودبعد از مدتی مدیر صحنه و دستیار هادی مرزبان شدم و این کار را ادامه دادم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کوروش تهامی

ورود به میدان پیشه ای تهران سخت بود؟

خیلی سخت بود و فکر می کردیم در کاشان یکی برای خودمان داریم، اما وقتی به تهران رسیدم باید تلاش زیادی می کردم، مثل قطره ای در دریا، خیلی تلاش کردم و به آن افتخار می کنم. من با سیاه لشکر شروع کردم، کم کم اساتید دیگر کار ما را دیدند و در این مدت بیشتر کار من با کارگردانانی چون هادی مرزبان، سهراب سلیمی و فرزانه کابلی بود.

زندگی در تهران راحت تر است یا کاشان؟

البته زندگی در کاشان آسان است زیرا مشکلات و معضلات زیادی در تهران وجود دارد، اما به نظر می رسد کار ما در جایی جز تهران ادامه ندارد. فرهنگ سازی تئاتر برای تهرانی ها و وجود دانشگاه های تئاتر در تهران، تئاتر را برای تهران بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی و عکس های گلاره عباسی

از چه زمانی استودیو تئاتر را افتتاح کردید یا بهتر بگویم وارد بخش خصوصی تئاتر شدید؟

از سال 89 یک ساختمان 60 متری را تبدیل به کارگاه تئاتر کردم، هنرجوی زیادی داریم و در فروردین 92 سالنی با 38 صندلی ساختیم که متاسفانه در سال 93 اجاره بها تمام شد.در آن کارگاه کوچک دانش آموزان مستعدی حضور داشتند. سعی کردم با اساتید معروف اجرا داشته باشم یا به آنها فرصت اجرای عمومی بدهم، از ابتدای سال فهیمه امان به ما پیوست و با هم شریک شدیم.

پایان نامه در دانشگاه فرصت خوبی برای ابراز وجود شماست و من حدود 30 پایان نامه برای بچه ها بازی کردم چون اساتید این پایان نامه را دیدند و تاثیر زیادی در ورود من به تئاتر به عنوان یک هنرمند داشت. .

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مینو شریفی

آثار خیام وقار کاشانی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …