بیوگرافی رضا بابک

29 اسفند 1323، گوینده رادیو، تلویزیون و سینمای ایران، هنرمند، نویسنده، رضا بابک، با نام هنری رضا فشنگچی، در تهران به دنیا آمد. رضا بابک در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد و از سال ۱۳۵۴ قبل از انقلاب در گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار تئاتر پرداخت. او در سال ۱۳۵۴ با بازی در اولین فیلمش به نام «چریک تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی، خود را به دنیای سینمای ایران معرفی کرد. رضا بابک علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس نیز فعالیت داشت.

از جمله آثار او به عنوان نویسنده، 1373 سریال زیبای سالن زیبایی یکی از سریال های معروف این هنرمند است. رضا بابک در زمینه قصه گویی و دوبله نیز با صدای دلنشین و رسا فعالیت می کرد. نمونه ای از کار دوبله او را می توان در سریال Chater Baran در سال 1964 مشاهده کرد. این هنرمند بسیار توانمند و مبتکر دنیای هنر ایران، رضا بابک، با ذوق هنری و استعداد منحصربه‌فرد خود در صحنه‌های هنری بسیاری ظاهر شده و در تمامی مراحل پیروز شده است.یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار رضا بابک در عرصه هنر، ساخت تئاتر کودک و نوجوان است.رضا بابک یکی از پیشگامان تئاتر مدرن و چند وجهی کودک در ایران بود که سبک متفاوتی از IFA را به نمایش گذاشت که بعدها الگویی برای بسیاری از کارگردانان تئاتر شد. او با این اقدام موفق شد نمایشی دیگر را به صاحبان آثار هنری نشان دهد و کودکان را با آثار هنری آشنا کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سهیل مهرزادگان

یکی از بازی های درخشان رضا بابک که بر محبوبیت این هنرمند افزود، سریال «آرایشگر زیبا» در سال ۱۳۴۸ بود. این سریال به کارگردانی مرضیه رشید با اجرای قوی و زیبای رضا بابک آرایشگر زیبا را مجذوب خود کرد. او به نقاشی نیز علاقه دارد. در اردیبهشت 1396 نمایشگاهی به نام زنگ عکس برگزار کرد. او از تلاش‌های خلاقانه‌اش گفت، من سال‌هاست طراحی می‌کنم، اما خودم را هنرمند نمی‌دانم. من اصلا هنرمند نیستم و نمی خواهم باشم. دوستان عزیز این نکته جالب است که شما هنرمند نیستید.

من به عنوان یک هنرمند نمی خواهم نامم معروف شود زیرا شغلی است که مهارت خاصی می طلبد. بیشتر تصاویری که ارائه می‌دهم، بیان احساسات و تصاویری هستند که از ترکیب رنگ‌ها ایجاد شده‌اند.این تصاویر همان انرژی را به من می دهد که روی صحنه هستم

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پروانه معصومی

اخیرا رضا بابک بازیگر فیلم «بنفشه آفریقایی» از کم کاری در حرفه بازیگری صحبت کرده است، در شرایط فعلی علاقه ای به صحبت درباره فیلم ندارم، در واقع این اتفاق نیفتاد. پیشنهاد خوب. من نمی خواهم در آن نقش بازی کنم. اکثر این افراد گروه های موسیقی خود را دارند، بنابراین ما بازی نمی کنیم. برخی از هنرمندان دوست ندارند درباره مشکلات شخصی خود صحبت کنند، علاقه ای به آن ندارند. رضا بابک هنوز در مورد مشکلات شخصی و خانوادگی همسر و فرزندانش مصاحبه ای نداشته و اطلاعاتی در مورد همسر رضا بابک در جایی منتشر نشده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …