بیوگرافی آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی متولد 1365 در تهران، هنرمند و هنرمند سینما و تئاتر است. در نقاشی ذوق بالایی داشت و در هنر داخلی استعداد داشت. او از 7 سالگی نزد هنرمند معروف عباس کاتوزیان دروس هنر را آغاز کرد و تا به امروز به طور جدی به این هنر پرداخته و امتیازات زیادی به دست آورده است. علاقه شدید او به نقاشی باعث شد تا آناهیتا به دانشگاه رفته و در رشته گرافیک تحصیل کند و از دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی ارشد در رشته نقاشی فارغ التحصیل شود. آناهیتا درگاهی چندین نمایشگاه انفرادی در ایران و چند کشور دیگر برگزار کرده و بسیار خوش درخشیده و نام بانوی ایرانی را در جهان سربلند کرده است. آناهیتا نمایشگاه های انفرادی و گروهی مختلفی را در کاخ درگاهی نیاوران، گالری سیخون، موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال الملک برگزار کرده است.

آناهیتا درگاهی علاوه بر هنرمند بودن، هنرمند و تهیه کننده نیز هست. موزیک ویدیوی پایانی توسط رضا کیانیان ساخته شده است.آناهیتا درگاهی تهیه کننده یکی از کنسرت های آرین کشیشی نیز بود و با ذوق هنری بی نظیر خود در این صنعت خوش درخشید.زمانی که آناهیتا درگاهی پا به عرصه تئاتر و سینما گذاشت، در دوره بازیگری فرزاد موتمن شرکت کرد و اولین تجربه بازیگری او در فیلم جنایی «آیا آخرین بار سحر را دیدی» بود. او در نقش کتی بود. این فیلم به کارگردانی فرزاد موتمن برنده پنج جایزه از جشنواره فیلم فجر شد و باعث بالا رفتن شهرت آناهیتا درگاه شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امیر جدیدی

یک سال پس از بازی در فیلم فرزاد موتمن، آناهیتا نقش کوچکی در زرد مصطفی تقی ایفا کرد که ایده آن کارگردان فیلم بود. آناهیتا درگاهی از سال 1394 تا 1398 آثار زیادی در عرصه سینما دارد. تاریخ سیاوش، قانون مورفی، چشم و گوش بسته، چوب ارغوان و لاجورد از جمله آثار مختلف او به کارگردانی کارگردانان مختلف است. اولین تجربه آناهیتا درگاهی در سریال نمایش خانگی در سریال ممنوعه محبوب طلا در کنار بازیگرانی چون امیرحسین آرمان، حتیره اسدی، میلاد کی مرام، نیکی کریمی، بهاره افشاری، فاطمه گودرزی، امیر جعفری و آتیلا بود. . او برنده این سریال شد تا استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد.او در تئاتر نیز بسیار فعال است و در نمایش های «در انتظار آدولف»، «سه خواهر» علیرضا کوشک جلالی، «سه خواهر»، محمدحسن معجونی، «ده سال تنهایی» اشکان خطیبی، «گرسنگی» اشکان خطیبی و چند نمایش دیگر حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رز رضوی

زندگی شخصی آناهیتا و همچنین زندگی حرفه‌ای‌اش پر نشاط و پرجنب‌وجوش بود. او در سال 1392 با محمد پروین فرزند سلطانعلی پروین مشهورترین فوتبالیست و مربی پرسپولیس ازدواج کرد.علی پروین نیز بارها در نمایشگاه های هنری آناهیتا شرکت کرد. آناهیتا درگاهی در سال 2014 به دلایل نامعلومی از محمد پروین جدا شد اما هرگز دلیل جدایی را فاش نکرد. پس از انتشار این اخبار در رسانه های گروهی، بررسی های مختلفی در رابطه با موضوع مهریه انجام شد و پس از انتشار خبر فروش خانه 300 میلیونی به جهیزیه، محمد پروین این خبر را تکذیب و اظهار بی اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

بعداً این خبر تایید شد و طلاق این زوج به پایان رسید. اندکی پس از طلاق آناهیتا درگاهی و محمد پروین، خبر ازدواج او با اشکان خطیبی در رسانه ها منتشر شد. خبر ازدواج این دو هنرمند جوان را اشکان خطیبی در برنامه رسانه خندوانه اعلام کرد که در آن اشکان خطیبی از خوشحالی و علاقه خود به زندگی آناهیتا درگاه خبر داد.

اشکان خطیبی و آناهیتا پس از یک دوستی کوتاه تصمیم به ازدواج گرفتندآناهیتا در گفت وگویی درباره زندگی اش با اشکان خطیبی می گوید: من شوهری بسیار باهوش و حسابگر دارم به همین دلیل به تنهایی ام فکر نمی کنم، از وقتی با اشکان ازدواج کردم حالم خوب است. ما شباهت های زیادی داریم، آناهیتا اوقات فراغتش را با همسرش می گذراند، فیلم می بیند، مسافرت می کند و ورزش می کند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …