بیوگرافی اردلان شجاع کاوه

اردلان شجاع کاوه هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 1341 در شهر بیرجند و اصالتا مازندرانی است. پدر و مادرش اهل بابل هستند. او هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون و مدرس دانشگاه است. اردلان شجاع کاوه در شهرستان بابل در خانواده ای پرجمعیت و هنردوست به دنیا آمد. او آخرین فرزند خانواده است و دو برادر و دو خواهر دارد. پدرش در آن زمان کارمند اداره پست و تلگراف و تلفن بود و به عنوان مأمور به شهرهای مختلف منتقل شد و بدین ترتیب شجاع اردلان در کاوه بیرجان متولد شد. خانواده این هنرمند تجربه زندگی در شهرهای زیادی مانند تویسرکان، ملایر، گرگان، تنکابن، بابلسر و بندر انزلی را دارند.

اردلان شجاع کاوه اولین بار در سال ۱۳۶۴ در سن ۲۲ سالگی در فیلم تحریم به کارگردانی محسن مخملباف ظاهر شد. اردلان شجاع کاوه بار دیگر با بازی فرزاد در فیلم کمدی چارهون ساخته سروش حکیک به شهرت رسید. اردلان شجاع فارغ التحصیل اقتصاد است اما به دلیل علاقه زیاد به بازیگری تحصیلات خود را در این رشته ادامه داد.وی لیسانس بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد بازیگری را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده و در دانشگاه سوره تدریس می کند و در حال حاضر استاد دانشگاه هنر است.اردلان شجاع در کنار بازیگری به موسیقی نیز علاقه دارد و سال هاست که سنتور می نوازد اما به دلیل مشغله کاری این کار را انجام نداده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی چاعاتای اولوسوی

اردلان شجاع کاوه با تشویق پدر و مادرش و حضور برادر بزرگترش در عرصه موسیقی، از کودکی به هنرهایی مانند تئاتر پرداخته است. از ده سالگی در یک تئاتر بزرگسال نقش کودک را بازی کرد. او می گوید: من سال ها تئاتر کار کردم و یک روز فهمیدم برای فیلم «بایکوت» تست بازیگری می دهند، خودم را امتحان کردم، حتماً سال 62 تا 63 بود، 22 ساله بودم. به هر حال در مسابقه شرکت کردم و با موفقیت پشت سر گذاشتم و بعد با دوربین مخملباف همسان شدم. اردلان شجاع کاوه در بیش از 56 فیلم و سریال بازی کرد. او 7 سال اول را وقف سینما کرد، سپس به تلویزیون روی آورد. اردلان کاوه شجاع به دلیل استقبال زیاد از فیلم «پاسرگاه» مجبور به ترک شهر و پناه گرفتن در زیرزمین خانه پدری شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فاطمه مسعودی

اردلان شجاع کاوه در سال ۱۳۸۵ با بازی در نقش فرزاد در فیلم کمدی چهارخونه به کارگردانی سروش حقه بار دیگر به شهرت رسید.شجاع اردلان کاوه را در نقش های مختلفی در «مردان فرشته»، «ذن»، «کارا» و «کلانتر» دیده ایم و در این سریال ها ظاهر خوبی داشت.نوع دیگری از بازی اردلان شجاع کاوه در صاحبدلان توسط محمدحسین لطیفی رونمایی شد. اما بعد از سکونت در خانه پدری اکبر منصور، قسمتی از «ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد» پخش شد و گاهی از رادیو و تئاتر خبری از اردلان شجاع کاوه نبود. آخرین جسارت در سال 2010 در سریال گافسی به پرواز.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سحر نظام دوست + عکس

اردلان شجاع کاوه در سال 1370 ازدواج کرد. همسر وی الیزا اورامی از هنرمندان و گویندگان تئاتر ایران است. این دو روی صحنه با هم دوست شدند و همین دوستی منجر به ازدواج آنها شد و اکنون یک دختر 12 ساله دارند. همسرش مدت هاست دوبله می کند و اکنون مشغول نوشتن نمایشنامه است.الیزا اورامی همسر اردلان شجاع کاوه متولد 1341 و دارای تحصیلات عالی در رشته نقاشی است. خانم اورامی کار دوبله حرفه ای را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …