بیوگرافی مزدک میرعابدینی

مزدک میرعابدینی متولد 9 فروردین 1355 در تهران است. او علاوه بر بازیگری در نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز مهارت بالایی دارد. مزدک میرعابدینی دو سال در رشته ریاضی کاربردی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرد اما ادامه تحصیل نداد و به خدمت سربازی رفت. پس از پایان خدمت سربازی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران، فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد. پس از آن برای تحصیل در رشته سینما به ایتالیا رفت و در سال 2001 تصمیم گرفت در کالج سانتا مونیکا در رشته سینما تحصیل کند. مزدک میرابدی هشت فیلم کوتاه در لس آنجلس تولید کرد و در سال 2005 از دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا فارغ التحصیل شد.

اولین ساخته بلند مزدک میرعابدینی در زمینه رقص پا است. دومین فیلم بلند سینمایی «آن هلزون» با تدوین هایده صفی یاری و صداپیشگی انسیه ملکی است. موضوع این فیلم زندگی راننده 43 ساله محمدعلی وندی است که داستان پیکی است که در ایالت اورگان آمریکا غذا تحویل می دهد. گذشته او را می توان در زندگی پشت حکم و سفرهای بی نتیجه از ایران به آمریکا خلاصه کرد.در این فیلم مارال ایراندوست، آزاده صمدی، فرخ تاج انصاری، افشین هاشمی، پارتیا انصاری، وحدت یگانه، آسمان محمدبیگی و … به ایفای نقش می پردازند. هنرمندان مشهور دوست دارند

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شهره سلطانی

ازدواج مزدک میرعبدینی

مزدک میرابدینی چند سال پیش با ندا صارمی ازدواج کرد ندا صارمی هنرمند، سینما و سینما است.

گفتگو با مزدک میرعبدینی

بیشتر آثار مزدک میرعبدینی مربوط به محیط زیست و خلوت است. همین مشکل باعث خلق آثاری چون «کتاب قرمز»، «رقص پا»، «در انتظار تردست» شد. آقای میرعابدینی در این اثر به چخوف، برینگی، بکت و… اشاره می کند. خلاصه ای از تاریخچه نمایش می گوید که من در دل داستان های چخوف به این بیمارستان آمدم. بعد از جنگ به این زندان; در فضایی که یأس قهرمانان همیشگی بکت را با میل سیا به ترک… مردم عادی که حالا خودشان هستند… در حال و هوای ولادیمیر و ترخون نفس بکشند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

شما در کار سینمایی خود موضوع روانکاوی را انتخاب کرده اید، موضوع را دوست دارید؟

بله، روان انسان برای من یک موضوع مهم و یک پدیده تئاتر و سینماست. من اغلب با روانشناسی و روانپزشکی سر و کار دارم و فکر می کنم این موضوع خیلی به هنر نزدیک است.بسیاری از فیلم های روانی-درام مورد علاقه من، فیلم One Flew Over the Cuckoo ساخته میلو فریمن با جک نیکلسون است.حالا یک اتفاق دراماتیک در انتظار ماهی سیاه در بیمارستان است

شخصیت های اصلی نمایش دی دی و گوگو هستند

این دو شخصیت ترکیبی از بکت در انتظار گودوی و کاراکتر ماهی سیاه کوچولو صمد بهرنگی هستند. دی دی و گوگو دو نفر هستند که واقعاً می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند، اما هیچ کدام از آنها مهارت ندارند. در این نمایش قصد ما جنگ جهانی سوم است که در آن نقش این دو قهرمان نشان دهنده اضطراب و هیجان جنگ است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی یوسف صیادی

اصولاً هرکسی فیلم خودش را می سازد، اگر بیننده آن فیلم باشد خوب است وگرنه باید سبک کار و کار خود را تغییر دهند تا یک فیلم خوب بسازند، چون بیننده لحظه مهمی در فیلم دارد. . اما پارانه را در خواب گرفتم، جوان بودم و با کمک واقعیت های اطرافم روی ساختن فیلم کار می کردم. بنابراین، چون در تدریس زبان های خارجی مهارت داشتم، کتاب قرمز را منتشر کردم و چون به مشکلات شخصی من مربوط می شد، آنجا کار کردم.

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …