بیوگرافی مریم سلطانی

بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در بهمن 1332 در تهران به دنیا آمد. مدیریت دانش خوانده است. در کلاس های آقای حمید سمندیان شرکت کرد، هنرمند شد و در آن دوران در فیلم «انتظار» بازی کرد. او در یکی از پرمخاطب ترین سریال های سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی بازی کرد و در بین مخاطبان به شهرت رسید. او به این کار مشغول بوده و تاکنون سه اداره افتتاح کرده است.

ابتدا آثار مریم سلطانی

مریم سلطانی شروع به هنرنمایی کرد و با حمید سمندیان در دوره های بازیگری شرکت کرد. او موفق شد و در سال ۱۳۷۹ با اولین فیلمش آشنا شد و به این ترتیب اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. او در سال 1391 با بازی در سریال کلانتر وارد تلویزیون شد و با این سریال به شهرت رسید. او بعداً به کار در سریال‌هایی مانند جوان موزور (2013)، چهار در سه، بازیگر زن در نقش ماهرخ و غیره ادامه داد.وی در سال 1392 در مجموعه تلویزیونی «دولت الشوهان» بازی کرد و سپس حدود شش سال از بازیگری در تلویزیون فاصله گرفت. .این سریال در آن زمان از شبکه سه پخش می شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سعید داخ

مدیریت سالن زیبایی

او پس از وقفه ای از بازیگری، چند سالی است که مدیریت سالن زیبایی شیمر را بر عهده دارد و تاکنون موفق به افتتاح سه شعبه شده است. جالب اینجاست که او با وجود اینکه صاحب چنین سالنی است، سادگی را دوست دارد و از چهره های عجیب و غریب خوشش نمی آید. او از درآمد سالن زیبایی راضی است اما می گوید مشکلات خودش را دارد اما مزیتش نسبت به بازیگری این است که می توانی شب ها استراحت کنی و مجبور نیستی برای پروژه ای در شهرها سفر کنی. سالن زیبایی او مکانی مجلل در تهران است و ستاره اسکندری، الناز حبیبی، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، پریزاد ایزدیار، مهناز افشار و … را در خود جای داده است. دوری کن او به عنوان بازیگر کار نمی کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی لاله مرزبان و لاله مرزبان جدیدترین عکس های اینستاگرام

آثار مورد علاقه مریم سلطانی

او به بدنسازی علاقه دارد و آنها را به عنوان شغل انجام می دهد، علاوه بر این به نواختن پیانو علاقه دارد و معتقد است موسیقی باید بخشی از زندگی یک هنرمند باشد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی درسا بختیاری

بازنشستگی مریم سلطانی از بازیگری

او شش سال است که از بازیگری دور بوده و ابتدا به عنوان آرایشگر مشغول به کار شد و به گفته خودش هر روز بودن در محل کار برایش ضرر دارد و به همین دلیل از دنیای بازیگری فاصله گرفت. اما خوشبختانه دوستان این هنرمند به دیدن او آمده اند، او می گوید فاصله زیادی با بازیگری ندارد و به مرور زمان بازیگر می شود که پیشنهادهای کاری زیادی دارد. بعد از کناره گیری از بازیگری و در ابتدا آرایشگری، غذا نخوردن و ورزش نکردن برای کار، حرفش را باز کرد و گفت اگر قرار است مریم سلطانی باشم که در سریال می بینید، باید باشم. کار سخت و ساعات کاری من ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم و ورزش می کنم.

پارتی بازی مدیران شبکه

مریم سلطانی یکی از دلایل دور شدن از بازیگری را مهمانی برخی مدیران شبکه می داند. وی نام فرد خاصی را ذکر نکرد اما گفت: برخی از کارگردانان با هنرمندی رابطه فامیلی دارند و گاهی همسر و فرزندانشان بنا به سلیقه شخصی خود از این بازیگر دعوت می کنند.به همین دلیل کمی احساس خطر کردم چون نمی خواستم منتظر بمانم تا ببینم با من تماس خواهند گرفت یا نه.او از یکی از مدیران شبکه انتقاد کرد و گفت اسم من را همه جا خط زده است. مریم سلطانی علاقه زیادی به بازیگری دارد و می گوید زمانی که کار هنری می کرد تا پاسی از شب کار می کرد و روزهای بی کارش کمتر از یک هفته بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی علی پرمهر آهنگساز و خواننده

مریم سلطانی در سریال سه در چهار

سه چهار سریال پر از هنرمندان محبوب است، بنابراین مریم سلطانی می گوید فراموش کردن چنین سریالی سخت است. خودش و خانم لرستانی می گوید هر روز در این سریال درد دل می کردند و آخر صحنه با هم بودند. کارگردان این سریال آقای مجید صالحی هم پر انرژی و خوش تیپ است. خیلی ها او را با بازی در این مجموعه تلویزیونی می شناسند و وقتی در سالن زیبایی از او عکس می گیرند، همه نامه می فرستند و سه چهار گفتگو می کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی صبوری

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …