بیوگرافی یسنا میرطهماسب

هشتم فروردین ۱۳۷۸ یسنا میرطهماسب هنرمند جوان و پرشور سینمای ایران در تهران متولد شد. وی با تحصیل در رشته معماری به دلیل علاقه به بازیگری روی صحنه آمد و در فیلم های موفقی چون لانتوری، سیزده و تابستان داغ ظاهر شد. یسنا میرطهماسب در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدرش که مستندساز، فیلمبردار و صدابردار بود، اندکی پس از نمایش آثارش در بی بی سی دستگیر شد.

یسنا میرطهماسب با دوستی پدرش با باران کوثری، با کارگردان فیلم سیزده، هومان سیدی آشنا شد و پس از یک تست کوتاه انتخاب شد. بازی درخشان یسنا در این فیلم در سال 1391 او را تا آستانه جایزه منتقدان رساند اما به دلیل سنش به سعید سهیلی رسید. یسنا میرطهماسب در سال 1393 نقش اول فیلم لانتوری رضا درمیشیان را بازی کرد و در عرصه هنر و بازیگری مورد توجه قرار گرفت. بازی دیگر یسنا میرطهماسب در فیلم گرمای تابستان به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در سال ۱۳۹۴ بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امیر آتشانی

همچنین در سال 1395 با بازی خیره کننده در فیلم برفک به کارگردانی پوجا بادکوبه و نگار مقدم نامی برای خود دست و پا کرد.یسنا میرطهماسب اولین حضور بازیگری خود را در سال 2019 در شبکه نمایش خانگی انجام داد که در کمال تعجب در نقش سهیل در ملکه گدا بازی کرد. به کارگردانی حسین سهیلی بورن، ملکه گدایان و با بازی باران کوثری، پانته آ بهرام، آرمان درویش، فرزاد فرزین، الهام کردا و… یسنا تا به حال در کلاس های بازیگری شرکت نکرده بود و به درخواست پدرش تصمیم گرفت در این کلاس ها و محافل هنری شرکت کند. یسنا میرطهماسب در انتخاب نقش هایش از مشاوره پدرش نوید محمدزاده، هومان سیدی و امیر جدیدی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هنگامه حمیدزاده

بسکتبال یکی از ورزش های مورد علاقه یسنا میرطهماسب از دوران کودکی است. او علاوه بر بسکتبال به بدنسازی نیز علاقه دارد و در حال حاضر هر دو را تمرین می کند.

یسنا در کنار ورزش به موسیقی نیز می پردازد و از دوران جوانی به نواختن طبل، ویولن سل و چنگ پرداخته است.

این هنرمند مجرد است و می خواهد در 30 سالگی ازدواج کند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …