کویر نمکی هند، یکی از عجایب دیدنی هند

tabrizscan

کویر نمکی هند,صحرای نمک هند,زمان مناسب برای سفر به کویر نمکی هند

کویر نمکی هند، از جاذبه های گردشگری هند

یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیری که در کشور هند وجود دارد و در بین ديگر جاذبه ها بسیار پر بازديد شده است، صحرای نمک هند است.

در بین عوام مردم متداول است که اصطلاح کویر را به جای بیابان به کار می برند و یا برعکس. گاهی اوقات بیابان به محیط خارج از شهر و روستا گفته می شود. ولی در واقع بین این دو اصطلاح اختلاف اساسی وجود دارد. بیابان به قسمتی از مناطق خشک گفته می شود که بارندگی کمتر از 50 میلی متر دارد و امکان دارد چند سال در آن باران نبارد و با کم آبی و تبخیر شدید مواجه باشد و دارای پوشش گیاهی بسیار ضعیف است. ولی کویر به زمین های رسی پف کرده، با شوری و نمک بسیار زیاد که گیاهان در آن نمی توانند رشد نمایند، گفته می شود.

بیشتر بخوانید:  لباس های سنتی هندوستان

کویر نمکی هند,صحرای نمک هند,عکس های کویر نمکی هند

عکس های کویر نمکی هند

کویر نمکی هند را بعنوان بزرگ ترين کویر نمکی جهان ( در این موضوع با کویر بولیوی رقابت دارد) می شناسند که حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. این کویر پر نمک و شور، مسیر اقوام مختلف مخصوصا عشایر و کولی های هندی است. مطلبی که در مورد کویر نمک هند هر شنونده ای را به تعجب می اندازد، این است که کویر نمکی هند در طول فصل موسمی در هندوستان تماما به زیر آب می رود. با این حال حدود ۸ ماه از سال کاملاً بدون آب می شود. در این زمان اگر به دیدن کویر نمک هند و همراه با کوچ عشایر کوتچ بروید، با زمینی تا دوردست ها سفید و با آفتاب سوزان روبرو می شوید. درصورتی که قصد سفر به هند و شهرهایی مثل بمبئی یا جیپور را دارید، به این جاذبه نزدیک خواهید بود.

بیشتر بخوانید:  خاص ترین عکس نوشته های پاییزی مخصوص پروفایل

کویر نمکی هند,تصاویر کویر نمکی هند,صحرای نمک هند

تصاویر کویر نمکی هند

زمان مناسب برای بازديد از جاذبه کویر نمکی هند
کویر نمکی هند در ماه اکتبر هر ساله شروع به خشک شدن می کند، بطور پیوسته به بیابان خشک و نمکی تبدیل می شود. فصل توریستی تا ماه مارس میباشد و در اواخر ماه مارس، امکانات اقامتی هم به پایان می رسد. درصورتی که دوست دارید با جمعیت کمی روبرو شوید و علاقه مند نیستید در جای شلوغ باشید، در انتهای فصل توریست در ماه مارس، به کویر نمکی هند سفر کنید. البته شما در هر فصلي از سال به آن جا بروید امکانات اولیه موجود میباشد ولی خب هر مکان توریستی در جهان زمان خاص خودش را دارد.

کویر نمکی هند,صحرای نمک هند,کویر نمکی هند از عجایب دیدنی هند

صحرای نمک هند

بیشتر بخوانید:  تصاویر عاشقانه ناب دونفره زیبا و جدید

بهتر است فقط در صبح یا عصر به بیابان بروید، در غیر این صورت نمک میتواند با بازتاب نور خورشید در چشم شما چشم های شما را بسوزاند. شما می توانید در این بیابان سوار شتر شوید و ماه را در بیابان ببینید. آسمان کویر هم که در شب ها ستاره باران می شود.

کویر نمکی هند,کویر نمکی هند از جاذبه های گردشگری هند,کویر نمکی هند از عجایب دیدنی هند

کویر نمکی هند از جاذبه های دیدنی هند

مسیر حرکت به سمت کویر نمکی هند
– درصورتی که در شهر بمبئی هستید بهترین وسیله برای رسیدن به این بیابان نمکی قطار میباشد ، شما حدود 15 دقیقه در قطار هستید.
– درصورتی که به قطار علاقه ای ندارید، می توانید از پرواز داخلی بمبئی به بهودج استفاده کنید.
-اگر در شهر بمبئی نیستید، شما تنها می توانید با اتوبوس و مینی بوس به این نقطه برسید.

تبریز اسکن

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

tabrizscan عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در …