بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی و هنرمند سینما و تلویزیون است. تجلیل از مادر محمدرضا داودنژاد توسط السادات حبیبیان. این هنرمند یکی از هنرمندان بزرگی است که در ۲۸ آبان ۱۳۹۷ بر اثر کهولت سن درگذشت. خانم حبیبیان به ماما آتی معروف بود. محمدرضا داودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فعالیت می کند. خواهرزاده های محمد، رضا داوودژاد، زهرا و رضا در سینما و تئاتر فعالیت می کنند. محمدرضا داودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکان مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این هنرمند معتقد است شمال به دلیل آب و هوای جدید روح انسان را روشن می کند. مهر مادری، عاشقانه، اردیبهشت، دنیای امید، مجنون نظام، شیرین مصعب 2، حوت عمو پورنگ، شمعدونی، موج و طاهرا از بازیگران شاخص محمدرضا داودجد هستند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمیدرضا پگاه

آغاز کار محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودنژاد در سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر وارد بازیگری شد.این هنرمند در سال 1354 دستیار علی غفاری کارگردان و برادرش علیرضا داودنژاد برای فیلم شهرگ بود.اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم «ایفریت» برمی گردد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی فرشید فلک نازی در سال 1361 ساخته شده است. تقریباً یک سال بعد از اولین حضور آقای داوود نژاد در فیلم، او برای بازی در مرد عنکبوتی انتخاب شد. محمدرضا داودنژاد در سال 65 با حضور در مجموعه تلویزیونی «زمان قشم» به چهره ای رادیویی تبدیل شد. او با بازی در ساتیش (فصل 3)، قلب یخی، کی به سرهنگ شلیک کرد؟، مجتمع مسکونی فرخ و فراژ، مهر مادر، راننده تاکسی و دختری در قفس به شهرت رسید. یکی از بازی های خوب محمدرضا داودنژاد سریال گل و بلبل است. محمدرضا داودنژاد در این سریال نقش پروفسور جرزنی را بازی کرد. او برای بازی در سریال گل و بلبل با هنرمندان مطرحی چون بهنوش بختیاری، داریوش فضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد عصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رزیتا غفاری

ازدواج محمدرضا داوود نژاد

این هنرمند متاهل و دارای 3 فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی است که مونا در خارج از ایران زندگی می کند.

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من دوست دارم سفر کنم و جاهای زیبای شمال ایران را ببینمدلیل اینکه به جای شمال رفتن در تهران ماندم به حرفه ام مربوط می شود. در واقع اگر تهران کار نمی کردم شمال زندگی می کردم. وقتی به شمال می روم احساس می کنم دوباره متولد شده ام. من فکر می کنم این راهی برای ترویج قاچاق انسان است. من بچه تهرانم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا جایی که می تواند تلاش کند. من نزدیک به سه دهه است که بازیگر هستم و در بیش از 80 فیلم تلویزیونی بازی کرده ام. با اینکه قبلا نقش های مختلفی بازی کرده ام اما همچنان اجاره نشین هستم. این نشان می دهد که من در مسیر اشتباهی هستم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پروانه معصومی

افتخارات و جشنواره های محمدرضا داودنژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح جایزه افتخاری دریافت کرد.

وی در جشنواره هفدهم کاندیدای نقش اول مرد در فیلم مصاب شیرین شد.

برای بازی در این فیلم به یک نامزد مرد دوم نیاز بود

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …