بیوگرافی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در 23 مرداد 1344 در تهران به دنیا آمد. لعیا زنگنه هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون است. لعیا زنگنه دختر مهندس یاشار زنگنه، معاون سابق مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی (از لر بختیاری منطقه اقلیدس فارس) است. لعیا زنگنه دارای لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و در کلاس های طراحی نیز شرکت کرده است. استعداد هنری لیا زنگنه توسط امین طرح در سال ۱۳۷۱ کشف شد و با راهنمایی و مشاوره هنری محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد فضای تلویزیونی و سینمایی شد. لعیا زنگنه بازیگری را از سال 1370 در نمایش های کاری و در سال 1378 در فیلم راز مینا ساخته عباس رفیع آغاز کرد. لعیا زنگنه در سال 1974 با بازی در سریال «در پناه تو» به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علیرضا مهران

لعیا زنگنه بسیار محافظه کار است و مصاحبه های زیادی انجام نمی دهد، بنابراین اطلاعات زیادی در مورد او وجود ندارد. با این حال او متاهل است و یک دختر دارد که نمی خواهد عکسش را منتشر کند. او نقاشی خود را برای اولین بار در سال 2010 در تورنتو کانادا به نمایش گذاشت. سپس در تهران نمایشگاهی برگزار کرد.برخلاف شایعاتی که در مورد بیماری لاعلاج لعیا زنگنه وجود دارد، او سالم است و بیمار نیست

این هنرمند درباره اینکه چرا به خاطر شهرتش نتوانست ستاره سینما شود، گفت: ستاره یعنی چه؟ چگونه ستاره شویم، به جرات می توانم بگویم که اگر شغلی نداشته باشی، باز هم می خواهم. یکی بودن.” موجی که زیر پایم می آید اما نه با زور زیاد و نه روی جلد مجلات. من این کار را نکردم. من نمی خواهم مدل شوم. این انتخاب من نیست. من این کار را نکردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فرهاد آئیش

لیا زنگنه در صحبت های خود یکی از افرادی است که توضیح داد من سال ها چیزی دارم که می خواستم به مسئولان بگویم، یکی از افتخارات من این است که از تلویزیون شروع کردم و تلویزیون سکوی پرتاب من بود. تلویزیون به من عزت، عزت، احترام، محبوبیت و مهمتر از همه شهرت بخشیده است و من همیشه مدیون تلویزیون هستم و زندگی می کنم تا احترام تلویزیون را جبران کنم.

وی افزود: اتفاقات عجیبی برای من افتاد و در دل در سریال نقش آفرینی کردم، به وضوح یادم هست یکی از پیشکسوتان آنجا در سال 76 به من گفت که سریال اول درپناه تو چقدر بد بود.اگرچه در آن زمان معنای آن کلمه را نمی فهمیدم، اما بعداً متوجه شدم که وقتی اولین کار بزرگ است، انتظار چیزهای بزرگتری در آینده دارد.در سریال در کلبمان به یک فیلمنامه خوب نیاز داشتم که به تهیه کنندگی نازنین و کارگردانی بازیگرانی مثل ثریا قاسمی، استادم، آقای پورصمیمی و راد، در واقع هرکسی که در جایگاه من بود، برای او بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سعید راد

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …