بیوگرافی سعید راد

احمد سعید حک پرست راد معروف به سعید راد هنرمند ایرانی متولد ۱۳ آبان ۱۳۳۷ در تهران بود. سعید راد پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1347 فعالیت خلاقانه خود را در عرصه سینما آغاز کرد و در سال 1350 با ایفای نقش در فیلم «فاتحین دشت» در سینما ظاهر شد. سعید راد در سال 1363 در فیلم عقاب ها بازی کرد. عقاب ها فیلمی ایرانی در ژانر نظامی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان محصول سال ۱۳۶۳ است. این اولین و جدی ترین فیلم درباره جنگ ایران و عراق است. این فیلم در سال 1364 اکران شد، جمعیت ایران حدود 45 میلیون نفر است، 18 درصد فیلم را تماشا کردند و این فیلم به فروش 738 میلیون و 620 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیلوفر هوشمند

سعید راد پس از ممنوعیت ویدئو در اواسط دهه 60 ایران را ترک کرد و مدتی را در هند، کانادا و آمریکا گذراند. وی در سال ۱۳۷۸ به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما در فیلم دوئلی به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرد.

سعید راد در سنین پایین ازدواج کرد اما از این ازدواج اطلاع چندانی در دست نیست و ثمره این ازدواج یک پسر به نام سام و یک دختر به نام نگا است.سعید راد بعداً از همسرش طلاق گرفت و همسر و فرزندانش اکنون در کانادا هستندهمسر دوم سعید راد، نوش تفریف، یکی از خوانندگان پیش از انقلاب بود که ازدواج او در اخبار آن زمان جنجال زیادی به پا کرد. این ازدواج دیری نپایید و پس از مدتی این زوج هنرمند از هم جدا شدند. سعید راد در این سال ها در مراسم فرش قرمز به همراه همسر سومش دیده می شد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

من در جوانی یک بولر حرفه ای بودم، هر روز کاسه بازی می کردم، اما این سال ها وقت زیادی ندارم. ورزش صبحگاهی من با پیاده روی در ورزشگاه هنگلب شروع می شود. این روزها از دوچرخه سواری و ایروبیک لذت می برم. آنقدر در دوچرخه سواری پیشرفت کرده ام که می توانم قهرمانی دوچرخه سواری را کسب کنم و به تیم ملی بروم.

سعی می کنم لباس های مرتب و هماهنگ بپوشم اما بعد از بازگشت به ایران از لباس های 10 سال پیش استفاده می کنم. اگر از تجهیزات و لباس مناسب استفاده کنید، می توانید سال ها از آنها استفاده کنید. به نظر من خرید محصولی با برند قابل اعتماد مقرون به صرفه است. دادن اکسسوری های دو منظوره مثل مبل هم می تواند به اقتصاد خانواده کمک کند.البته عده ای می خواهند با برندهای معروف هویت، اصالت و کلاس پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی دانیال حکیمی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …