بیوگرافی دانیال حکیمی

دانیال حکیمی یکی از بهترین بازیگران کشور است که می تواند نقش های جاودانه بسیاری را ایفا کند. او همیشه در انتخاب نقش هایش بسیار سخت گیر بوده و به همین دلیل توانسته بازی های خوبی ارائه دهد. او در کارنامه هنری خود توانست با محمدعلی کشاورز، خسرو شکیبایی، گلمرضا طباطبایی و بسیاری دیگر از هنرمندان بزرگ همبازی شود. دانیال حکیمی هنرمند سینما، تلویزیون و رادیو در اسفند 1342 در شهرستان میقان شاهرود به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته اقتصاد است و علاوه بر آن در سال 1392 از دانشکده بازیگری رادیو دخنش فارغ التحصیل شده و در رشته کونگ فو کارشناس است.

اولین حضور دانیال حکیمی در بازیگری

دانیال حکیمی فعالیت خلاقانه خود را از سال 1360 با نمایش «ملکوت» به نویسندگی و کارگردانی حسین مختاری در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرد و سپس با این نویسنده و کارگردان در تالار مولوی دانشگاه تهران به ایفای نقش پرداخت. همزمان با کار در رادیو، در بخش تئاتر نیز شروع به کار کرد.دانیال حکیم در سال 1363 در دوره آموزش حمید سااریگیان هنرمند تئاتر شرکت کرد، سپس در سال 1363 اولین تجربه بازیگری خود را در این فیلم تجربه کرد و در سال 1380 در فیلم “مخترع” بازی کرد.اولین تلاش او در تلویزیون در سال 1366 با سریال مرغ حق بود. دانیال حکیمی در مجموعه های تلویزیونی «خواب و بیداری»، «مسافر»، «اندیشه شیطان»، «منطقه عشق»، «مرگ آهسته یک رویا» و… نقش های به یاد ماندنی ایفا کرد و مردم خاطرات زیادی دارند. همانطور که قبلا گفته شد دانیال حکیمی نیز استاد کونگ فو است و در سریال خواب و بیدار از این تکنیک برای شخصیت خود استفاده کرده است. دانیال حکیمی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در نقش بهمن در نمایش ملودی شهر بارانی به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. دانیال حکیمی یکی از نامرئی ترین هنرمندان کشور است که در سکوت کامل کار کرده است. او مصاحبه نمی کند و در دنیای مجازی چندان فعال نیست و کاملا از زندگی شخصی خود محافظت کرده است و به گفته خودش تاجر خوبی در حوزه کاری خود است و نقش های بسیار خوبی را از فیلم های پیشنهادی انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی

ازدواج

دانیال حکیمی ازدواج کرد و همسرش زیبا هاشم در سال ۱۳۷۲ به دنیا آمد.حاصل ازدواج دانیال حکیمی و زیبا هاشم یک دختر به نام دیانا و یک پسر به نام دانا است. دایانا حکیمیزا متولد 16 اسفند 1373 و دانشجوی رشته سینما است. او اولین تجربه دوربین خود را در 11 سالگی در سریال تلویزیونی مار و پله تجربه کرد. دانا حکیمی متولد ۱۳۷۸ است و اولین بار در سال ۱۳۷۲ به همراه پدر و خواهرش جلوی دوربین رفت.

دانیال حکیمی همیشه نقش های بسیار خوبی را بازی کرده است که مردم تا سال ها آن را به یاد خواهند آورد. وی همچنین 6 جایزه معتبر در حوزه هنری دریافت کرد که اولین آن را در سال 1380 برای بازی در مجموعه تلویزیونی «ولایت عشق» از سد و سیما دریافت کرد. او به غیر از تلویزیون و سینما در بسیاری از برنامه های رادیویی و چندین برنامه رادیویی حضور داشته است. بیشتر نقش های دانیال حکیمی در ابتدا منفی بود و به تدریج کاملاً مثبت شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی محمد حاتمی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …