بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی

علیکا عبدالرزاقی هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در 27 مرداد 1358 در شهرستان رامسر به دنیا آمد. علیکا عبدالرزاقی فارغ التحصیل فرهنگستان هنر تساریگان و دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی است. الیکا عبدالرزاقی دو برادر و مادرش سوسن فلکی مقدم دارد که در ۱۱ سالگی پدرش را در زلزله رودبار از دست داد. علیکا عبدالرزاقی در 11 سالگی پای راست خود را مجروح کرد و به بیماری گیلن باره مبتلا شد و از کمر به پایین فلج شد، پای راستش برنگشت و پای چپش برگشت.

علیکا عبدالرزاقی دوران بازیگری خود را در کلاس حمید تزاریان گذراند و از سال ۱۳۷۷ با بازی در سریال گمشده مسعود نوابی شروع به کار در تلویزیون کرد. الیکا عبدالرزاقی مشغول ساخت اولین اثر تئاتری خود، «دایره گچ قفقازی» به کارگردانی حمید تساریان بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهرداد صدیقیان

علیکا عبدالرزاقی در سال 1356 پس از تست بازیگری در سریال گمسده وارد صحنه تلویزیون شد و یک سال بعد در سریال سه مومیایی پرویز پرستویی بازی کرد.مهران مدیری در سال ۱۳۸۵ در ۲۷ سالگی از او برای بازی در سریال باغ مظفر دعوت کرد تا اینکه با سریال مرد هزار چهره و در نهایت قهوه تلخ به شهرت رسید.علیکا عبدالرزاقی از سال 1385 تاکنون بیشترین سمت های مدیریتی را بر عهده داشته است. علیکا عبدالرزاقی پر انرژی است. اگر لحظه ای نزدیک او بایستید، احساس می کنید که روحیه شما کاملا تغییر کرده است و میزان کار و توجه و دیده شدن همه اینها از آن دسته افرادی است که مسئولیت او را افزایش می دهد بدون اینکه تاثیری در روحیه او داشته باشد. .

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شهاب حسینی

علیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در سال 1391 با یکدیگر ازدواج کردند. داستان دوستی علیکا عبدالرزاقی و همسرش به یک فیلم تلویزیونی برمی گردد که این زوج در آن حضور داشتند. پس از بازی در این فیلم، پیوند خانوادگی بین آنها شکل می گیرد و این رابطه خانوادگی تقویت می شود.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …