بیوگرافی بهمن دان

بیوگرافی بهمن دان عکس های بهمن دان

بهمن دان در 7 اردیبهشت 1337 در تهران به دنیا آمد. وی دارای دیپلم تجربی و دیپلم دانشگاه رادیولوژی است. بهمن دان فعالیت خلاقانه خود را در تئاتر با گروه آناهیتا آغاز کرد و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۱ به عنوان هنرمندی در فیلم بودا آغاز کرد. وی مدتی به عنوان تکنسین رادیولوژی در بیمارستان مهر مشغول به کار شد و اکنون در زمینه کشاورزی فعالیت می کند. باخمن دن در بیشتر فیلم ها نقش شخصیت های شرور را بازی می کند و ظاهرش بیشتر به این نقش ها می خورد اما نمی توانست متفاوت به نظر برسد. اما حضور او در سریال تلویزیونی Igra Maskara نشان از مهارت های او داشت.

بهمن دن دان دارای یک پسر به نام رضا، حرفه ای تجارت، و یک دختر به نام شاه پری، دانشجوی حقوق است. همسر این هنرمند خانه دار است. باخمن دن خانواده اش را بسیار دوست دارد و همیشه سعی می کند بر اساس صحبت هایش در کنار خانواده اش باشد. باخمن دن از کودکی به سینما و بازیگری علاقه داشت.قبل از تلویزیون، فیلم‌های 35 میلی‌متری می‌خرید، آنها را به هم می‌دوخت و جلوی دوربین می‌گذاشت تا با دوستانش در حیاط خانه‌اش تماشا کنند.با ظهور تلویزیون، او شب ها سریال های آمریکایی را تماشا می کند. به گفته باخمن دان، او با شخصیت های سریال ها همذات پنداری کرد و در بازیگری پیروز شد. در دوران دبیرستان در گروه های تئاتر مدرسه فعالیت کرد و بعدها تا سال 1354 با گروه تئاتر آناهیتا همکاری داشت. بهمن دان به دلیل نارضایتی پدرش از قبل از انقلاب بازیگری را جدی نگرفت و پس از وقفه ای طولانی از سال ۱۳۷۱ وارد بازیگری شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی خیام وقار کاشانی

باخمن دن در مصاحبه ای از کودکی اش صحبت کرد، من با تلویزیونی در کافه محلم دوست شدم. او در آن زمان 9 سال بیشتر نداشت. یادم می آید اولین برنامه ای که در تلویزیون دیدم یک فیلم آمریکایی با بازی جان وین بود. بچه ها از صندلی استفاده می کردند، من هم مثل بقیه بچه ها برای دانش آموز قرآن می خواندم و روی نیمکت ها فیلم می دیدم، بعد از آن تقریباً نه ماه بعد پدرم با اسرار من یک تلویزیون مدل RTI از کارش خرید. و ما اولین کسانی بودیم که تلویزیون داشتیم و همسایه ها به خانه ما می آمدند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پریوش نظریه

این هنرمند تقریباً پرکار تلویزیون و سینما فعالیت خلاقانه خود را از گروه تئاتر «آناهیتا» آغاز کرد، در اجراهای زیادی در کلاس دوم و سوم بازی کرد، سپس به ایفای نقش های اصلی پرداخت و به تدریج توانست مهارت و استعداد خود را به نمایش بگذارد.به همین دلیل در دهه 60 در تلویزیون مشغول به کار شد و برای اولین بار از سال 1371 در فیلم «بوتا» بهرام کاظمی بازی کرد و پا به سینما گذاشت. بازی پرچین کارگردان شاپور را قوی ترین نقش مثبت بهمن دان می دانند و آن را بهترین نقشی می داند که تا به حال بازی کرده است.

بهمن دان نقش حسنعلی منصور را در درام تاریخی معمای شاه، درباره نخست وزیر محمدرضا ورزی که در بیرون مجلس ترور شد، بازی می کند. طوفان شن تأثیری ماندگار دارد که نمی توان آن را در خاطرات ثبت کرد. این داستان در مورد حمله به سفارت آمریکا در ایران برای آزادی گروگان ها است. در سال 2006، باخمن دن مدتی را در صنعت سینما و تلویزیون گذراند و نقش های مهمی را ایفا کرد. او امسال در 5 فیلم و سریال مهم ظاهر شد و خود را در معرض دید عموم قرار داد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سوتلانا سوپیلنیاک

فیلم تلویزیونی «سالارخان» ساخته بهمن دان کارگردان برای شبکه خانگی آماده شده است. او این فیلم تلویزیونی در سال 1990 و همچنین حضور در آن را تهیه و کارگردانی کرد. هنرمندان زیادی در این دام نقش داشته اند.مثلا مارال فرجاد، قایم سالار خان اولین تجربه بهمن دان در ژانر کمیک بود و تجربه خیلی خوبی بود.بهمن دان فیلم دیگری به نام حاج بکر حبازباشی دارد که او و نفیسه روشن در آن نقش پسر حاج بکر حبازباشی را بازی می کنند. این اثر در ژانر طنز نیز وجود دارد و هدف آن شاد کردن مردم است و در نهایت موسیقی هر دو فیلم تلویزیونی توسط مهدی کورنگی ساخته شد. بهمن دان هم به نیروی دریایی و روزهای آخر جنگ می پردازد و دغدغه اش هدایت آنهاست.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …