بیوگرافی شهرام شکیبا

بیوگرافی و عکس های شهرام شکیبا و همسرش

شهرام شکیبا دلنووا در 26 آبان 1351 در تهران به دنیا آمد. او منتقد سینما، شاعر طنزپرداز و مجری تلویزیون ایرانی است و به عنوان داور یا ناظر در جشنواره های مختلف ادبی و طنز حضور داشته است. شهرام شکیبا دانش آموخته دانشکده زبان و ادبیات فارسی است. شهرام شکیبا یکی از بهترین مجریان مرد ایران است که بیشتر با حضور در برنامه ادبی گند پهلو شناخته می شود. جشن طنزنویسی و شعر طنز، شب شعر، مراسم مهم و چند سالی است که نام شهرام شکیبا در این مراسم به میان نیامده است. شهرام شکیبا از اعضای هیئت مدیره تهران و فرزند مرحوم حاج کریم دلنووا از خادمین افتخاری حسینی در پایتخت است.

شهرام شکیبا فعالیت خلاقانه خود را به عنوان نویسنده از سال 1369 آغاز کرد، سپس برای مجلات و سایت ها مطالب طنز نوشت و خیلی زود وارد رادیو و سپس تلویزیون شد. اولین اجرای شهرام شکیبا به طور اتفاقی در رادیو و آدم و صبا بود. فصاحت و مهارت گفتاری او به سرعت او را به تلویزیون آورد.همچنین وی 2 سال سابقه داوری و ارائه برنامه هایی مانند کندرپهلو، سسانس و هود را دارد.شهرام شکیبا اولین حضور خود را به عنوان یک هنرمند در سال ۱۳۸۹ با بازی در فیلم کمدی گنجشک و قناری به کارگردانی رحیم بهبودی فر جلوی دوربین برد و شهرام شکیبا در کنار شهرام قیدی و مارال فرجاد بازی کرد. شهرام شکیبا در آخرین نقش خود در بهانمن در سال ۱۳۹۸ نقش آقای صبری رئیس دانشگاه علمیه امیرکبیر را بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید لولایی

شهرام شکیبا علاوه بر نوشتن مطالب خنده دار برای سایت ها و مجلات مختلف، 5 کتاب مستقل منتشر کرده است که عبارتند از:

دو تخم مرغ در مه

آخرین برگ

خارج از ذهن

مهره مربع

– شعر طنز امروز ایران

مطالعه ادبیات فارسی در ایجاد طنز در شهرام شکیبا تأثیر می گذارد و باعث می شود که او نوعی طنز را به نمایش بگذارد که کمتر دیده و شنیده می شود. یک شوخی عمیق و اخلاقی، حتی برای انسان ها.

شهرام شکیبا پیش از این دو بار ازدواج کرده است، همسر اولش مهسا ملک مرزبان مجری تلویزیون است و از این ازدواج یک پسر به نام علی دارد.شهرام شکیبا در سال 1385 از همسر اول خود جدا شد و در سال 1393 با وجود 14 سال اختلاف سنی با خانم ستاره سادات قطبی مجری و برنامه ریز تلویزیون ازدواج کرد.حاصل این ازدواج پسری به نام صدرا بود. سرکار خانم ستاره سادات قطبی در 12 اسفند 1365 در شهر آباد نجف اصفهان در خانواده ای متدین و حافظ قرآن به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی ضیاء

ستاره سادات قطبی همسر شهرام شکیبا در دانشگاه روزنامه نگاری خوانده و مدتی در شبکه آموزش به عنوان طراح گرافیک مشغول به کار بوده است. ستاره سادات قطبی در جوانی ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام امیرعلی شد. اما این ازدواج دیری نپایید و پس از مدتی منجر به طلاق شد. سهرا قطبی در سال 1993 با شهرام شکیبا کمدین و مجری تلویزیون ازدواج کرد.

اثری از شهرام شکیبا

اثر انگشت

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …