بیوگرافی خسرو احمدی

خسرو احمدی

خسرو احمدی در سال 1342 در تهران به دنیا آمد. وقتی کوچک بود به دلیل سختی ها و شرایط نمی توانست به مدرسه برود اما پدرش که معمار بود برایش کتاب تهیه می کرد و در خانه به او آموزش می داد. او هم فقط برای امتحان به مدرسه رفت و به این ترتیب از شاخه تجربی دیپلم گرفت. بر اساس مصاحبه های خسرو احمدی، پدرش معمار بوده و هنوز هم در تهران ساختمان دارد. پدرم در خیابان الهبال نزدیک لاله زار سینماها، سینماهای تئاتر امام حسین یا کارخانه های سیمان تالار سنگلج ساخت. پدرم در 5 سالگی دو بلیط تئاتر به من داد. به گفته خودش در یک مقطع خیلی سریع وزن اضافه کرد و توانست در عرض 4 سال 96 کیلوگرم وزن کم کند. احمدی در فیلم های زیادی بازی کرده است که از معروف ترین آنها می توان به سه غریبه، کلاه قرمزی و مادربزرگ، النگ و دولنگ، قطار ابدی و خوابگاه دختران اشاره کرد. خسرو احمدی در تئاتر و فیلم های زیادی بازی کرده است اما نمایشی که او را به شهرت رساند بازات النگ و دولنگ است.او در این تئاتر نقش دولونگ را بازی می کند

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الچین سانگو بازیگر ترکیه ای + عکس الچین سانگو

به جرات می توانم بگویم که من تمام کارهای این کشور را انجام داده ام. مجبور بودم کار کنم، از گل فروشی سر چهارراه گرفته تا کفش درست کردن، نانوایی، کار و خیلی چیزهای دیگر. احمدی هرگز به کلاس تئاتر و بازیگری نرفت. او این کار را از 10 سالگی به عنوان یک آزمایش شروع کرد. نمایشنامه اول مربوط به نمایشنامه «سیاه بازی» است. وقتی یکی از بازیگران بیمار شد، خسرو به جای آن روی صحنه رفت، اما نمایش خراب شد و او اخراج شد. این کار بعداً به او تجربه بیشتری می دهد. کارش به پایان رسید و بالاخره وارد تئاتر شد. زمانی که در قائم شهرالشمال زندگی می کرد به توصیه یکی از دوستانش به رادیو مازندران دعوت شد و یک سال در رادیوهای مازندران و پارسی گوینده بود. خسرو احمدی پس از مدتی در سال 60 به تهران رفت و همزمان با کار در یک شرکت ریخته گری و بیمه در تئاتر نقش بسزایی داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهنام شرفی+ عکس

اولین حضور چشمگیر او در تلویزیون در سال 1990 بود که در کانال 2 ظاهر شد.خسرو احمدی پس از مدتی توسط ایرج طهماسبی به دوئل کشانده شد و پیروز شد، نقش دوئل را به خوبی ایفا کرد و به شهرت رسید.احمدی در اوایل سال 1360 ازدواج کرد و اکنون دارای سه پسر به نام های علی، امیر و مرتضی است. علی احمدی فرزند اول خسرو احمدی که متولد دهه 60 است، حالا یکی از نویسندگان جوان و سرشناس با ذهنی بسیار خلاق است و برخی از جملات خود را در صفحه اینستاگرامش با فالوورهایش به اشتراک می گذارد.

علی یک کارگردان حرفه ای تئاتر است و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. در سال 1396 به همراه پدرش در تئاتر زهرماری بازی کرد. همچنین در سال ۱۳۹۷ «تئاتر مادر» را با بازی پیمان جمشیدی، پانته آ بهرام و رویا میر علمی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. در این تئاتر علی احمدی طراح و کارگردان و پدرش تهیه کننده بودند. به گفته خسرو احمدی یکی از تفریحات مورد علاقه او رفتن به تعطیلات با خانواده است، او همچنین دوست دارد مطالعه کند و چند ساعت در هفته را به این کار اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهزاد خدا ویسی

آثار خسرو احمدی

فیلم های تلویزیونی خسرو احمدی

اسپری عطر و گلاب

ویکرز

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …