بیوگرافی بهرنگ علوی

بهرنگ علوی در اول فروردین 1359 در بیمارستان آزادی تهران به دنیا آمد. بهرنگ علوی تنها فرزند یک خانواده سه نفره است. پدرش رضا علوی فرهانی مدیر بازنشسته آموزش و پرورش و مادرش ناهید جعفری مدیر یک شرکت مخابرات است. او مجرد، دارای تحصیلات عالی در رشته طراحی کامپیوتر و همچنین دانشجوی حرفه بازیگری است که از اولین فارغ التحصیل موسسه فرهنگ و هنر آغاز شده است.

بهرنگ علوی از کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشت و بازی در تئاتر مدرسه را آغاز کرد. در نوجوانی با تئاتر مدرسه بهترین هنرمند منطقه ششم آموزش و پرورش و استان تهران بود. سپس در سال ۱۳۷۰ به طور قانونی برای کار در تئاتر عروسکی به مدیریت جهانگیر طاهری انتخاب شد. بهرنگ علوی اولین تلاش خود را در زمینه فیلمبرداری با برنامه دوربین مخفی به کارگردانی امیرحسین گهرایی انجام داد. پس از چند سال وقفه به دلیل تحصیل، دوباره به کار تئاتر پرداخت و نزد محمد رحمانیان، حمید امجد، مهتاب نصیرپور، پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، حبیب رضایی و پانته آ بهرام شاگردی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پروانه معصومی

گزیده ای از مصاحبه بهرنگ علوی

علوی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد در سینما، تئاتر و تلویزیون کار کند، گفت: دوست دارد در همه رسانه ها کار کند.مثلا خیلی از بزرگان و اساتید دو سه نسل قبل از ما هنوز معتقدند که تئاتر بهترین محیط برای یک هنرمند است. چون در آن زمان تئاتر فضاهایی شبیه به کارگاه های باز داشت که توانسته بود هنرمندان بزرگی را وارد عرصه هنر کند و شرایط تئاتر بسیار کوچکتر از امروز اما بسیار قوی بود. فاصله بین سینما و تلویزیون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. زمانی بود که نمایشنامه ها و فیلم های بزرگ در سینما نمایش داده می شد و تلویزیون ارزش دیدن را داشت. اما از آنجایی که دوربین ها به داخل خانه ها می روند و داستان ها در داخل خانه ها روایت می شود، تفاوت چندانی بین فیلم و سریال وجود ندارد. امروزه بسیاری از کارگردانان بزرگ ما مثل آقای فرهادی، آقای شهبازی اغلب در فضاهای بسته داستان خود را تعریف می کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مرتضی زارع

علوی در پاسخ به این سوال که اکنون چه پیشنهادهای تلویزیونی دارد، گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد تلویزیونی دارم اما به احترام مردم منتظر ماندم تا به ایفای نقش فرزین ادامه دهم. به هر حال توقع مردم بیشتر شد و من مجبور شدم با آلرژی انتخاب کنم.بهرنگ علوی گفت: می توانستم زودتر به شهرت برسم اما همیشه دوست داشتم با کارهایم معروف شوم.برخی از هنرمندان دوست دارند اول معروف شوند و بعد کارشان، اما من از ابتدا علاقه داشتم که برای کارهایم شناخته شوم و تشنه اعتماد کارگردان هایی بودم که به من پیشنهاد نقش دادند. آقای شهبازی به من اطمینان دادند که برای نقش مکمل در دربند نامزد شده ام و سعی کردم جواب او را بدهم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سامرند معروف

بهرنگ علوی گفت: یکی از تجربه های جالب برای من بازی در سه نقش مختلف سیاسی، ضریب تاثیر قصر (سریال معمایی شاه)، آقازاده (لانتوری) و مجاهد محبوب (فیلم معمج مینا) است. خودشه. هیچکدام مثل هم نیستند، از زمانی که سیاستمداران در دنیای امروز معروف شدند، تصمیم گرفتم در نقش های سیاسی با سه شخصیت متفاوت، سه ایدئولوژی و سه نقش سیاسی بازی کنم و حالا بعد از بازی در نقش حسین فردوس، عاشق بازیگری هستم. نقش ترامپ

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …