بیوگرافی غزال نظر

غزل نظر در فروردین 1366 در تهران به دنیا آمد. از کودکی عاشق تئاتر بود و در نمایشنامه بازی می کرد. اما رشته تحصیلی او هنر نیست. غزال در ابتدا دانشجوی حقوق بود که علاوه بر بازیگری، وکیل هم بود. غزل بازیگری در تئاتر را از 14 سالگی آغاز کرد. او در تئاترهای زیادی حضور داشت و حتی با بازیگرانی چون علی نصیری و شهاب حسینی هم بازی کرد. اولین تلاش برای بازی در فیلم تنگا بود. او در کنار بازیگرانی چون شهاب حسینی، جعفر دهقان، نیما رئیسی و سروش حکیت به ایفای نقش پرداخت. علاوه بر این، اولین سریال غزل نظر، سریال ملکوان 2018 بود که در آن هنرمندان مشهوری مانند داریوش فرهنگ، کمند امیرسلیمانی و نازنین فراهانی نیز حضور داشتند. همکاری با هنرمندان مشهور و شرکت در این فیلم ها باعث محبوبیت غزل نظر در بین مردم و افزایش تجربه او شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آرمین رحیمیان

یکی از تله فیلم هایی که در دهه 1400 پخش شد فیلم ایجار به کارگردانی علیرضا افهمی و با بازی دینا هاشمی، نسرین نقیسه و رضا توکلی بود.در این فیلم غزل نظر نیز حضور دارد و این فیلم یکی از آخرین ساخته های غزل استفیلم دیگری که غزل نظر با شهاب حسینی کار کرده است، فیلم نمکیمان ناجا به کارگردانی و نویسندگی شهاب حسینی محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم درباره قهرمانی است که برای مسافرت وارد مهمان خانه می شود و داستان این مهمانسرا را روایت می کند. اگرچه نقش غزال در سریال ها چندان زیاد نبود، اما با حضور در سینما به شهرت رسید. یکی از فیلم هایی که در محبوبیت این هنرمند تأثیر زیادی گذاشت «لابیرنت» بود. جالب است که او در این فیلم در کنار شهاب حسینی هم بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کوروش تهامی

ازدواج غزل نظر

از ازدواج این هنرمند اطلاعی در دست نیست اما به نظر می رسد این هنرمند مجرد است.

نیکول کیدمن یکی از هنرمندان آمریکایی شبیه به غزل نظر است. حتی سبک پوشش غزال نیز شبیه پوشش و استایل نیکول کیدمن است. این می تواند به پیشنهادهای مدلینگ تبلیغاتی برای او منجر شود.

گفتگو با غزل نظر

تجربه خوب بازیگری دوران شهاب حسینی، او به غیر از بازیگری، کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت و در تنگنا نیز موثر بود.همبازی با شهاب حسینی باعث شد تا سوالات جدیدی در مورد این شغل یاد بگیرم. از طرفی باید اعتراف کنم که از فیلمبرداری نکات و ترفندهای جدیدی یاد گرفتم. داشتن ایده و نظریه در تئاتر برای یک کارگردان بسیار مهم است. با نمایش «اعتراف» با بازی علی نصیریان هم فرصت دوستی پیدا کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رامبد شکرابی + عکس

برای این کار آقای حسینی ابعاد و ویژگی های اجرای نقش یک هنرمند را بیان کردند تا هنرمند بداند. اصولاً چراغ روشن است تا هنرمند بتواند راه درست ایفای نقش را انتخاب کند. در طول این پروژه ها از این کار لذت بردم. یکی از مهم ترین بخش های تمرین این نمایش، تحلیل بازی نقش بود. اصولاً در این تمرین کارگردان با گوش دادن دقیق به نظرات بازیگران در مورد نقش هایشان و توضیح انتظاراتشان، نقش کلی ما هنرمندان را روشن کرد. او هرگز هنرمند را در چارچوب خاصی محدود نمی کند.

فیلم های غزل نظر

تله فیلم تنگنا

فقر

آینه شیطان

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …