بیوگرافی بابک کریمی

بابک کریمی در سال 1339 در پراگ به دنیا آمد. او هنرمند و تدوینگر ایرانی، فرزند نصرت کریمی، هنرمند و کارگردان قدیمی سینما است. بابک کریمی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران به ایتالیا رفت و در دانشگاه مرکزی رم در رشته هنر تحصیل کرد و در آنجا به تحصیل در رشته سینما پرداخت. بابک کریمی فارغ التحصیل موسسه روسلینی رم است. اصغر فرهادی پس از تماشای فیلم بیلیطاهای عباس کیارستمی او را برای ایفای نقش قاضی در جدایی نادر از سیمین انتخاب کرد. کریمی در دو فیلم دیگر اصغر فرهادی به نام های گذشته و فروشنده بازی کرد. بابک کریمی برای بازی در فیلم شهر کاسه نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

بخشی از مصاحبه بابک کریمی

چگونه بازیگری را شروع کردید؟

با مهارت بازیگری وارد سینما شدم، در 10 سالگی در فیلم «درشکچی» پدرم بازی کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی محمدرضا مالکی

من فیلمسازی خواندم اما برای تدوین به پی جی رفتم.به هر حال بعد از این همه سال، روزی 10-12 ساعت پشت کامپیوتر نشستن برایم سخت است و نیازهای جسمی ام استفاده از بقیه بدنم است و بازیگری به من اجازه داده که فقط با قدرت خودم کار کنم. افکار و انگشتان هنگام ویرایش

رابطه شما با فیلم مستند چگونه شکل گرفت؟

حقایق زندگی روزمره من بسیار آسان است، من به نسل کارگردانانی تعلق دارم که زمانی که در مدرسه فیلم رم درس می خواندم همه اخبار مرگ سینما را می شنیدند، در حالی که کانال های تلویزیونی به شکل قارچ رشد می کردند.

اگرچه بعداً فیلم نشان داد که او زندگی خوبی دارد، اما من در واقع از تلویزیون خصوصی شروع کردم.

مدتی بعد از ترک تلویزیون با یکی از دوستانم شرکتی راه اندازی کردیم و از همان لحظه به فیلم مستند علاقه مند شدم. آن روزها قبل از مستندهای علمی و صنعتی، مستندهای اجتماعی و هنری می ساختیم. تدوین، فیلمبرداری و کارگردانی را انجام دادم. من برای چندین پروژه به کشورهای مختلف اروپا، آسیا و آفریقا سفر کرده ام. می توانم بگویم دانشگاه واقعی من این دوره را می گذراند که در کنار مردم هستم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ایرج طهماسب

آیا ژانر و ژانر فیلم از نظر مهارت بازیگری برایتان مهم است؟

مهم نیست در چه ژانری هستم، مهم این است که در چه فیلمی هستم. سبک زبان مهم نیست، اما آنچه شما می گویید مهم است.بسیاری از فیلم‌ها روی کاغذ خوب کار می‌کنند، اما شرایط من را برآورده نمی‌کنندمن نمی خواهم در فیلمی که قبلا دیده ام باشم. می خواهم فیلمی با شخصیت های جدید بسازم که شخصیت یا سبک منحصر به فردی دارند که با فیلم های دیگری که در سینما اکران شده اند کمی متفاوت است. متأسفانه اکثر فیلم‌های موجود در فیلم‌ها تکرار فیلم‌هایی هستند که صدها بار دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سیروس همتی

در میان فیلمسازان ایرانی، شما به عنوان هنرمند با کیارستمی و فرهادی همکاری داشتید. تفاوت کار با این دو کارگردان چه بود؟

این دو کارگردان دو شیوه کار بسیار متفاوت دارند. فرهادی با هنرمند کار می کند و با آموزش شخصیت او را مانند خمیر می سازد. کیارستمی اغلب اوقات تمرین فرهادی را جستجو می کند تا فردی را پیدا کند که در ذهن او شبیه شخصیت باشد. به تدریج با او رابطه برقرار کنید، از او یادداشت برداری کنید و با فیلمنامه سازگار شوید. در این مدت آنقدر آشنا شد که با یک جمله توانست هنرمند را به سمت یک کار خوب سوق دهد. هر دو هدف یکسانی دارند، یعنی انسان واقعی شدن، اما برای رسیدن به این هدف دو راه متفاوت دارند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …