بیوگرافی محمدرضا مالکی

محمدرضا مالکی کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما و هنرمند مقیم تهران است. 22 دی ماه 1359 در تهران به دنیا آمد. آناهیتا در سال 1380 در آکادمی تئاتر زیر نظر دکتر مصطفی اسکویی تحصیل کرد و فعالیت خلاقانه خود را در عرصه تئاتر و بازیگری آغاز کرد. محمدرضا مالکی در دوران بازیگری خود در تلویزیون و سینما به ایفای نقش پرداخت. وی از میان 5 اثری که در مدرک تحصیلی خود دارد، به 2 اثر سینمایی «گرگ و ماهی و گربه بازی» و سه اثر تلویزیونی گم شده، یک سریال تخته ای و گاه به سرگانا برمی گردد. او علاوه بر این در سریال های تلویزیونی «میوه ممنوعه» و «دایره صفر» دستیار کارگردان بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهسا مهجور

ازدواج با محمدرضا مالکی

از ازدواج این هنرمند اطلاعی در دست نیست.

در سینما و تلویزیون بازی می کند

اولین تجربه بازیگری محمدرضا مالکی در فیلم ماهی و گربه در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی شهرام مکری در کنار هنرمندانی چون بابک کریمی، سعید ابراهیمی فر، اوج مدیری و سیاوش چراغی پور بود.در سال 1392 دوران سختی را پشت سر گذاشت و در فیلم نگاه به گذشته ساخته مازیار میری بازی کرد.او با حضور در این فیلم تجربه بازیگری موفقی را به دست آورد و با بازیگرانی چون سعید چنگیزیان، هدایت هاشمی، امین طرح و محمد متوسلانی همکاری کرد. محمدرضا مالکی در سال ۱۳۹۵ در سریال «هیئت مدیره» بازی کرد. محمدرضا مالکی در طول این سال ها با هنرمندان زیادی در صدا و سیما کار کرده است، اما از میان هنرمندان دو بار با سام کبودوند، میلاد رحیمی، سعید چنگیزیان، داریوش اشرفی و الیکا عبدالرزاقی کار کرده است. در زمینه کارگردانی تئاتر نیز به تئاتر کودک و نوجوان علاقه دارد که از جمله آثاری که تاکنون روی صحنه رفته است می توان به اجرای پینوکیو و پریما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

محمدرضا مالکی در فیلم گرگ و میش نقش سیامک را بازی می کند. نیما نادری بازی در این سریال برادر لیلا بلوکات است که با کمک دکتر سروش کلاهبرداری کرده است. محمدرضا مالکی در سریال می خواهم زندگی کنم به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی محمد باکفایت در نقش پرویز بازی می کند.داستان این سریال در دهه 60 می گذرد، اما جزئیاتی از نقش او در این سریال مشخص نیست و از هنرمندانی که با آنها کار کرده است می توان به حامد بهداد، آناهیتا درگاهی، مهران احمدی، سحر دولتشاهی، پدرام اشاره کرد. شریفی، علی شادمان، آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، بابک کریمی، افسانه سهره آزاد، عزت الله مهرآوران و…

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بیتا بادران

سریال محمدرضا مالکی

تازه عروس – 1381

آخرین نفر در روستا – 1383

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …