بیوگرافی امیر نوروزی

این صد نفر با 16 سال سابقه در 36 جشنواره فیلم فجر با دو فیلم به کارگردانی حسین دارابی و مامان به کارگردانی آرش انیسی و همچنین حضور درخشان خود به عنوان کاندیدای کریستال سیمور برای نقش اول حضور داشتند. . امیر نوروزی نقش مسعود قاسمی یکی از اعضای قوه قضائیه در پرپس را بازی می کند که به دلیل مشکلات و دشمنی با رژیم پهلوی با خانواده ای اشرافی درگیر می شود. او همچنین نقش فریدون زنی 40 ساله را بازی می کند که با خانواده اش در آپا زندگی می کند و هنوز نمی تواند روی پای خود بایستد. نکته جالب در بازی مسعود و فریدون دو نقطه مقابل این دو شخصیت است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شهرام شکیبا

گفتگوی امیر نوروزی درباره فریدون و مسعود

به هر حال این دو ساخته اولین تجربه من در تصویر است و قبل از آن همیشه نگران حضور در یک فیلم کوتاه و آمدن از تئاتر بودم، برخلاف تصور همه که تئاترها در اجرا اغراق می کنند و سعی می کردند این کار را انجام ندهم. همانمی توانیم فیلم هم ببینیم و این دو فضا را از هم تشخیص دهیم.امیر نوروزی کارگردانی و نویسندگی نمایش «کلنل» را بر عهده داشت. وی اجرای b5-6 را در دو جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا کرده است.

فیلمنامه و بازیگران ماهرانه فریدون شخصیتی با جزئیات بسیار است که فضای بازی هنرمند را آزاد می کند. بعد از خواندن فیلمنامه متوجه شدم که بازی بسیار روان و با جزئیات است. فریدون در اصل پسری مسن بود که مشکلات خاص خودش را داشت و هنوز هم در این سن سربار خانواده اش است. نمونه هایی از این پیرمرد را اغلب در جامعه خود می بینیم. افرادی که هنوز در سنین پیری بار خانواده را به دوش می کشند و این فرهنگ در کشور ما وجود ندارد پس بگذاریم فرزندانمان مستقل باشند و در کودکی بزرگ شوند.پس خانواده پناه بچه هاست و می توانند برای همیشه با خانواده زندگی کنند، آدم را تنبل می کند و فریدون هم تحت تاثیر این فضا قرار می گیرد، مادر این فیلم مثل مادران دیگر نیست و برعکس.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی شهاب حسینی

اکثر کاندیداهای سیمرغ بلورین سابقه خوبی دارند و مطمئنا امیدوارکننده هستند. هر یک از آنها بدون شک سیمرغ دریافت خواهند کرد. من خوش شانس هستم چون تازه شروع کرده ام و هیچ انتظاری ندارم. اگر ثواب بلور سیمرغ را دریافت کنم در روند اخلاقی من تغییری ایجاد نمی کند و کارم را انجام می دهم. وقتی سیمرغ را می گیرید اتفاقاتی می افتد، چیزهایی که در ادامه می آید بسیار تاثیرگذار است و به هر حال این نامزدی باعث افتخار من شد چون انتخاب های بیشتری به من داد و همین برایم کافی است.

فیلم های تلویزیونی امیر نوروزی

یک سفر

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رضا رویگری

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …