سیب زمینی تنوری

tabrizscan

 غذا با سیب زمینی,غذای ساده با سیب زمینی

غذای آسان با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از غذاهای سالم و مقوی و پروتئینی میباشد که به آسودگی و در هر زمانی می توانید آن را به روش های متفاوتی بپزید در ادامه با چند روش تهیه ی سیب زمینی تنوری آشنا می شوید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در فر

مواد لازم :

سیب زمینی 6 رقم
کره 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

سيب زمينی تنوری در فر :

ابتدا فر را در درجه 450 درجه فارنهایت ( 225 درجه سانتیگراد ) روشن کنید و تا زمانی گرم شود سیب زمینی های خود را آماده کنید.

سیب زمینی ها را به خوبی و بادقت بشویید و پوست آن را هم با برس پاکیزه کنید. به وسیله روغن زیتون پوست سیب زمینی ها را چرب کنید. روی آن ها کمی نمک و فلفل بپاشید.

چند سوراخ به وسیله چنگال روی سطح سیب زمینی ها برای خروج بخار از آن ها بزنید.

سینی فر را به وسیله فویل بپوشانید. سیب زمینی ها را روی فویل چیده و به مدت یک ساعت داخل فر قرار دهید تا تنوری شوند.

بعد از آن که سیب زمینی ها پختند آن ها را از فر خارج کنید و تا زمانی که داغ هستند برشی در وسط آن ها بزنید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری روی گاز :

سیب زمینی تنوری,طرز تهیه سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه

مواد لازم سیب زمینی تنوری :

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه والک پلو به سه روش مختلف
 سیب زمینی  600 گرم
 سیر تازه 3 حبه
 سس مایونز  1/4 پیمانه
 آویشن تازه خردشده  1 قاشق غذاخوری
 سس خردل  1/4 پیمانه
 جعفری تازه خردشده 1 قاشق غذاخوری
 نمک  1 قاشق غذاخوری پر
 گشنیز تازه خرد شده  1/2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه تازه ساییده 1/4 قاشق چایخوری

 

نکته :

1- در صورت عدم دسترسی به آویشن تازه می توان رزماری یا ترکیبی از جعفری و ترخون و مرزه مصرف کنید.

2- برای سیب زمینی ها پیشنهاد ما سیب زمینی کوچک و ریز و یک اندازه میباشد و تنها نیاز میباشد از وسط آنها را ببریم و اینکه از نظر ظاهری هم زیباتر میباشد.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر با سبزیجات و سس مخصوص :

ابتدا سیب زمینی ها را خیلی خوب پاکیزه کنید بعد از پاکیزه کردن آن ها، قابلمه مناسبی انتخاب کنید و آب و نمک را در آن بریزید و روی شعله میانه گاز قرار بدهید تا گرم شود و سیب زمینی ها را افزایش کرده و شکیبایی کنید تا آب پز شوند.

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند آنها را در آب سرد بریزید تا خنک شوند. سپس آنها را به دو بخت تقسیم کنید.

اکنون به تهیه سس بپردازید برای این کار سس مایونز، سس خردل، نمک و فلفل سیاه در کاسه مناسبی بریزید بعد سبزی را که خرد کردید افزایش کنید. سپس با همزن به خوبی مواد سس را ترکیب کنید تا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید:  غذای تایلندی با مرغ و میگو

سپس سیب زمینی های پخته را داخل سس ها قرار دهید تمرکزفکر کنید یک لایه سس روی سیب زمینی قرار بگیرد و به خوبی به همه بخت ها برسد. اجازه بدهید سیب زمینی چند لحظه در سس باقی بماند.

اکنون دوران گریل کردن سیب زمینی ها فرا رسیده میباشد برای این کار از باربیکیو یا تابه گریل استفاده کنید در صورت در معرض نبودن هیچ کدام از این موارد از تابه چدن معمولی استفاده کنید. تنها اینکه مدت دوران حاضر شدن روی تابه معمولی طولانی تر و آشکار آن تفاوت می کند. به هر حال در هر کدام موارد سیب زمینی ها را با دوری بچینید و هر جهت سیب زمینی را به مدت 3 لحظه گریل کنید.

اگر دوست دارید سیب زمینی ها را با پوست میل نمایید هنگامی که سس می مالید بر روی پوست آن سس افزایش کنید در غیر این صورت سیب زمینی را از ابتدا پوست کنده و سس را به آن بزنید پیشنهاد ما این میباشد که با پوست میل کنید خوشمزه تر میباشد.

در آخر سیب زمینی های گریل شده را در کاسه مناسب بریزید و یک قاشق کره به آن بمالید سپس جعفری و گشنیز را روی آن بریزید و مخلوط کنید.

سیب زمینی تنوری با سبزیجات و سس مخصوص آماده میباشد. انواع غذا با سیب زمینی هست که هم پخت آنها آسوده میباشد و هم دوران خیلی کمی برای پخت از شما گرفته میشود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پنیر مونتری جک

سیب زمینی در ماهیتابه رژیمی:

سیب زمینی در ماهیتابه رژیمی,طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر

طرز پخت سیب زمینی تنوری روی گاز

مواد لازم برای “سیب زمینی تنوری” :

 سیب زمینی
 روغن زیتون
 نمک و فلفل سیاه و قرمز
 آویشن یا پیازچه
 سیر چند حبه

 

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در ماهیتابه رژیمی :

آیا تا به حال سیب زمینی تنوری در ماهیتابه رژیمی درست کردید. بد نیست این روش را امتحان کنید و به عنوان یک شام سبک با خانواده نوش جان کنید.

سیب زمینی را خوب بشویید و با دستمال خشک کنید. به روشی که در تصویر می بینید برش هایی در آن ایجاد کنید طوری که سیب زمینی یکپارچگی خود را از دست ندهد. بعد با برس به سطح و لابه لای سیب زمینی روغن زیتون بزنید و سیر خرد شده و آویشن و سایر موادی را روی سیب زمینی بریزید.

اگر سیرها را در بین لایه ها فرو کنید با دوری ای که در بین لایه ها ایجاد می کند از چسبیدن لایه های سیب زمینی به یکدیگر پیشگیری کرده و به سریعتر پختن سیب زمینی هم کمک می کند. سیب زمینی ها را در ماهیتابه رژیمی بچینید و درب آن را ببندید و روی شعله کم بگذارید. کاسه 30 الی 40 لحظه سیب زمینی پخته و سیر کاملاً نرم شده و آماده میباشد. این سیب زمینی را با سس کچاپ مزه دار کنید و سرو کنید.

 

تبریز اسکن

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه گندمک شیرین خانگی

گندمک شیرین خانگی طرز تهیه گندمک شیرین و خانگی خوشمزه و مقوی گندمک شیرین یا …