رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی + عکس

روستایی در کشور رومانی به عجیب بودن سنگ هایش شهرت جهانی پیدا کرده و مقصد بسیاری از گردشگران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از abunawaf؛ در روستای Kosteti در رومانی، پدیده عجیب سنگ‌های زنده در سال‌های اخیر به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شده است. این سنگ‌ها همان‌هایی هستند که ساکنان آن را Trovants به معنی (سنگ‌هایی که رشد می‌کنند) می‌نامند. به طور کلی این سنگ‌ها از نظر ظاهری با سنگ‌های معمولی تفاوتی ندارند، اما دانشمندان معدن‌کاری جزئیاتی را کشف کرده‌اند که آنها را در زمین منحصر به فرد می‌کند.

داستان سنگ‌های زنده در رومانی چیست؟

به گفته متخصصان، این سنگ‌ها بیش از شش میلیون سال قدمت دارند و در ابتدا سنگریزه‌های کوچکی بودند تا اینکه بعداً طولشان به ۱۰ متر هم رسید. با این حال، روند رشد سنگ‌ها سریع نیست. بلکه حدود هزار سال طول می‌کشد تا بین ۴ تا ۵ سانتی متر رشد کند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت سی پی یو های باکس و تری (بدون جعبه)

پس از بررسی این سنگ‌ها در زیر میکروسکوپ، دانشمندان متوجه افزایش جرم سنگ‌ها شدند، بنابراین نمونه‌های زیادی را در تلاش برای دستیابی به راه حلی برای این معما مطالعه کردند. هنگامی که سنگ‌ها نصف شدند، دانشمندان مشاهده کردند که این سنگ‌ها ساختاری شبیه به حلقه‌های دایره‌ای در تنه درختان را در خودشان دارند و همین دایره‌ها به دانشمندان در محاسبه سن تخمینی برخی از سنگ‌ها کمک کرد.

پس از مطالعات مختلف بر روی این سنگ‌ها که یونسکو آنها را جزو میراث بشری اعلام کرد، نظریه‌های مختلفی در مورد توانایی رشد آنها ارائه شد. این سنگ‌ها از شن‌های رسوبی شش میلیون سال پیش به وجود آمده اند. در نزدیکی ماسه، کربنات اضافی جمع می‌شود و وقتی باران می‌بارد، کربنات بر لایه‌های پایینی رسوب فشار می‌آورد و آن را بیرون می‌کشاند تا برون‌زدایی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) سوگواری بازماندگان سونامی با تلفنی که هیچ جا وصل نیست!

برخی از محققان این نظریه را مطرح می‌کنند که این سنگ‌ها می‌توانند تولید مثل کنند و حتی نفس بکشند، اگرچه این فرآیند‌ها برای مدت کوتاهی از دو تا سه هفته تنفس رخ می‌دهند. حتی عجیب‌تر، محققان مشاهده خود از یک پالس عجیب را تأیید می‌کنند که می‌توان با استفاده از تجهیزات بسیار حساس آن را تشخیص داد. علاوه بر این، این سنگ‌ها دارای قابلیت حرکت هستند و هر دو هفته به طور متوسط ​​۲.۵ میلی متر حرکت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …