بیوگرافی هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی در 9 اردیبهشت 1349 در مشهد به دنیا آمد. او هنرمند و مترجم تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. هنگامه قاضیانی برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در سال های 1386 و 1390 شد. هنگمه قاضیانی دارای مدرک کارشناسی جغرافیای اقتصادی انسانی و کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو (ایالات متحده آمریکا) است.

هنگامه قاضیانی در سنین جوانی ازدواج کرده و از نحوه آشنایی وی با همسرش اطلاع چندانی در دست نیست. او در 19 سالگی صاحب پسری به نام اشکان شد و پنج سال بعد در 5 سالگی پسرش طلاق گرفت. هنگامه قاضیانی در گفت وگویی درباره طلاقش گفت من زنی 24 ساله بودم و فرزندی 5 ساله داشتم و در آن زمان آرزوهایم تمام شده بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سوسن پرور + عکس

البته این شکست برای من هم فرصت بزرگی بود. بعد از طلاق خیلی برایم سخت بود که بخواهم هم مرد باشم و هم زن. . حالا پسرش بزرگ شده، از رابطه اش با اشکان گفت، هیچ دروغی بین من و پسرم نیست، رابطه ما درست است.گاهی ممکن است برای گفتن حقیقت رنج بکشیم، اما اگر دروغ نگوییم مهم نیسترابطه من با اشکان همیشه مثل مادر و بچه نیست، گاهی مادرم، گاهی خواهر، گاهی بهترین دوستم. فکر می کنم اشکان همین حس را نسبت به من دارد.

او فعالیت خلاقانه خود را از سال ۱۳۷۹ با فیلم سایه نور به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد، به تئاتر رفت و ابتدا با نمایش خون برای استیک گروه تئاتر لیو روی صحنه رفت. شاید خیلی ها بپرسند که چرا بازیگری را از 30 سالگی شروع کرد؟ در 22 سالگی تصمیم گرفت هنرمند شود و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت اما بعدها پدر و خانواده پدرش به او علاقه مند شدند. . جالب اینجاست که خانواده پدرش رویکرد مشترکی به هنر داشتند. از آنجایی که مادربزرگ او دانشمند زمان خود بود، فضای بسته ای برای حضور زنان در جامعه و هنر وجود نداشت. در خانواده اش ادبیات، موسیقی و سینما اهمیت داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نفیسه زارع

اما دلیل اینکه رویاهایش بعدا محقق شد این است که بعداً این فضا را دید. چون می‌دانستند ممکن است به خاطر حساسیت‌هایش آسیب ببیند، نه به این دلیل که فکر می‌کردند رسانه فیلم اصلاً اشتباه می‌کرد.فکر می کردند سینما یک صنعت است و اگر بخواهد شکننده باشد زود از بین می رودشاید لازم باشد برای قوی بودن قدم به زندگی بگذارید و با دانش وارد صنعت سینما شوید. مثل عاشقی که مدتها در انتظارش بود. او عاشقانه از هنر دفاع کرد و این مقاومت تا امروز ادامه دارد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …