بیوگرافی میرسعید مولویان

میر سعید مولویان هنرمند، نویسنده و کارگردان پیشکسوت کشورمان متولد 15 تیر 1367 در تبریز است. میرسعید مولویان دراماتورژی خواند و فوق لیسانس تئاتر گرفت. وی در سال ۱۳۷۷ با فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

بازی او مورد توجه منتقدانی چون مجید اسلامی قرار گرفت و رسانه های سینمایی بازی او را یکی از نقاط قوت فیلم دانستند. او کاندیدای بهترین هنرمند مرد در جشنواره حافظ ۱۴۰۰ شد و همچنین در سریال شبکه خانگی خاتون به کارگردانی تینا پاکروان بازی کرد.

میرسعید مولویان در سال 1381 در دوران دانشجویی وارد حرفه بازیگری در دانشگاه شد و در جشنواره های مختلف تئاتر به عنوان هنرمند و کارگردان در تلاش های خلاقانه خود شرکت کرد. میر سعید مولویان در اولین فیلم خود در سال ۱۳۸۸ نقش داوود را بازی کرد.میر سعید مولویان درباره فیلم «تومان» صحبت کرد، اولین باری که پشت لنز دوربین رفتم همه چیز را فراموش کردم و خواستم نقشی را که خواندم جلوی دوربین بازی کنم و بعد از مدتی با مرتضی نجفی موافقت کردم و نقش بازی کرد. .

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی پاکدل

بازی در نقش من برای بازی در فیلم تومان در جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مرد از جشنواره سیمرغ بلورین و بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم حافظ 1400 شد.

میر سعید مولویان متاهل است و چند سالی است که با همسرش در آنجا زندگی می کند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …