بیوگرافی محمود مقامی

محمود مگی بازیگری را از 8 سالگی آغاز کرد. حتی قبل از انقلاب هم نقش کوچکی در این فیلم به دست آورد. پس از آن با بازی در فیلم تراج به کارگردانی ایرج قدری به شهرت رسید. به گفته خودش، توسط ایرج قدری و حسین ملکی (از سینماگران مشهور آن دوران) معرفی شد و اولین بازی حرفه ای خود را در فیلم تارج انجام داد. سپس در سال ۱۳۷۳ منزل با سریال در آتش به تلویزیون آمد و در سال ۱۳۷۵ در سریال امام علی به ایفای نقش پرداخت. او علاوه بر تلویزیون در فیلم هایی چون «اکزوریخا می خواهم زندگی کنم»، «فصل زرد»، «اکزوریخا 3»، «اشک نرگس»، «هوش تعال کوچولوی» بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه آرش ریاحی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده

مگاکی علاوه بر اینکه یکی از چهره های برجسته بازیگری است، یکی از کارهای مهم او به عنوان کارگردان نیز می باشد. او اولین کارگردانی خود را در سال 2003 با فیلم منزجر کننده انجام داد. بعدها فیلم های «مزد عشق»، «شب گمشده»، «فرشتنین ایزی»، «شعار» را ساخت. او علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه نویس، گریمور، طراح صحنه و مشاور کارگردان نیز می باشد.طبق مصاحبه های محمود شلوغی فیلم ها و سریال ها به یک بازار هوشمند تبدیل شده استبازی های نقش آفرینی می فروشند و می فروشند، ما در این بازار نیستیم، برای همین سراغ ما نیامدند.

محمود مگی برای بازی در سریال قصه های اردو در سال 1380، دفاع مقدس و نقش اول مرد در جشنواره بسیج برنده جایزه بهترین هنرمند شد. مجموعه اتفاقات اردو اولین کار جلیل سامان بود. من مثبت اندیش هستم و از راحتی در زندگی ام حمایت می کنم، وارد جنگ و زمان های عصبانی نمی شوم، بنابراین بیشتر نقش هایی که بازی می کنم نقش های مثبت هستند. محمود مگی در بیش از 30 فیلم بازی کرد و با بسیاری از کارگردانان مطرح و مشهور همکاری داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کتایون ریاحی

ازدواج محمود مگی

این هنرمند متاهل و دارای فرزند است.

من تا قبل از سریال معمای شاه با محمدرضا ورزی کار نکرده بودم و با این سریال کار را با او شروع کردم. در این سریال نقش حاج مهدی عراقی یکی از نزدیک ترین یاران امام را بازی کردم.از نقشی که به من داده شد اطلاع چندانی نداشتم اما پس از مطالعه و تحقیق در مورد فیلمنامه با این شخصیت دوست شدم و امیدوارم برای این نقش مورد توجه قرار بگیرم.در بازیگری انتخاب هنرمند باید بسیار شبیه به نقشی باشد که بازی می کند و من هم از این قاعده مستثنی نبودم و هر بار حدود 45 دقیقه گریم می کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آناهیتا درگاهی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …