بیوگرافی علی سلیمانی

علی سلیمانی در 19 آبان 1349 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی مقطع کارشناسی، هنرمند، مجری، مربی بازیگری، مربی کاراته و عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان است. این هنرمند سرشناس و سرشناس بازی را در فیلم «سفر به سوی نیکی» به کارگردانی داریوش مودبیان آغاز کرد. سلیمانی برادر بزرگتر حسن سلیمانی است که در سال 1370 در رشته هنرهای رزمی بازیگری و کاراته تحصیل کرده و در کاراته نیز فعالیت می کند. سلیمانی علاوه بر موارد فوق به عنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت داشته است. از دستیاران او می توان از بهروز بگایی و پرویز شیخ طادی نام برد. سلیمانی در بیش از 30 فیلم سینمایی حضور داشته و در تئاتر و تلویزیون نیز فعالیت دارد. از فیلم های معروف علی سلیمانی می توان به دروازه ساعت (به کارگردانی سید جواد هاشمی)، وضعیت سفید (به کارگردانی حمید نعمت اله)، روشنتر از سکوت (به کارگردانی حسن فتحی) و دادستان شهر به کارگردانی اصغر فرهادی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی اسدالله یکتا

علی سلیمانی همچنین به عنوان مجری در شبکه عصر گاز حضور داشت و مسئول تدارکات سریال های پسر کافور، عطار یاس و گرشنبه عزیز بود.گری و مریم مکساد از دیگر فیلم هایی که سلیمانی در آنها نقش طراح صحنه را بازی کرده است.

ازدواج علی سلیمانی

علی سلیمانی در سال ۱۳۷۶ با یکی دیگر از هنرمندان ایرانی به نام سهیلا جوادی ازدواج کرد. این هنرمند در 26 سالگی و زمانی که سهیلا جوادی 18 ساله بود ازدواج کرد. آنها صاحب فرزندی به نام صبا هستند که در 21 مرداد 1378 در تهران به دنیا آمد. صبا سلیمانی اکنون به عنوان نویسنده و عکاس فعالیت می کند.

علی سلیمانی و برادرش حسن سلیمانی به صورت حرفه ای کاراته را تمرین می کنند. سلیمانی در سال 70 کاراته می کرد و در حال حاضر استاد این رشته رزمی است. او علاوه بر کاراته، عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان است. علی سلیمانی نظرش را در مورد فیلم دادستانی اینگونه بیان کرد، فکر می کنم دست اندرکاران تلویزیون با ساخت سریال های دادستانی درباره آدم ربایی های نجیب و دیگر موضوعات مشابه شجاعت خود را نشان داده اند. هنرمند علی سلیمانی بازیگر نقش یک مرد صادق در فیلم «دادستان» گفت: در نقش یک مرد صادق توانستم دو فضا را همزمان تجربه کنم.یکی منطقه پلیس و دیگری یک گروه جنایتکارهیچ کدام از بازی های نقش آفرینی توانایی ایفای نقش های مثبت و منفی را ندارند. هر بازیگری دوست دارد با ایفای نقش های مختلف خودش را به چالش بکشد. من هم همین کار را کردم و خودم را تست کردم. وی افزود که تلویزیون برای اولین بار شجاعت نشان می دهد و سخنان مردم را علیه حکومت کشور بیان می کند. وقتی در جمع هستم این کلمات را به خوبی حس می کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهاره رهنما

در سال 66 در دوران دانشجویی به همراه دوستانم به عنوان گروه تئاتر و سرود به رهبری شهید ابراهیم مرشدشاد به جبهه رفتیم اما شرایط مساعد نبود و دوباره به تهران اعزام شدم. دو هفته گذشت و فهمیدیم که خود شهید ابراهیم مرشدشاد به درجه شهادت نائل آمده است. من 4 بار در تنگه ابو بوده ام و سعید ملکان بالاخره راضی است. این فیلم بسیار جذاب و نزدیک است. یعنی ما هیچ برنامه ای از طرف شرور نداشتیم و فیلم درباره سربازان ایرانی است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …