بیوگرافی نیلوفر کوخانی

نیلوفر کهانی هنرمند تلویزیون و سینما و دستیار کارگردان متولد دوم شهریور 1369 در تهران است. نیلوفر کهانی فارغ التحصیل کارگردان و طراح لباس از مجتمع فنی تهران است. او بازیگری را با کارگردان معروف کشور آقای فریدون جیرانی آغاز کرد و به عنوان دستیار کارگردان در پشت صحنه فعالیت خود را آغاز کرد.

نیلوفر کهنی اولین بار در سال 1391 در سن 22 سالگی در نقش کوتاهی در سریال ستایش 2 ظاهر شد و پس از آن مدتی از تلویزیون و بازیگری دور ماند. نیلوفر کهانی که 4 سال از بازیگری دور بود، در سال 1394 در سریال چرخ فلک به کارگردانی عزیزالله حمید نژاد در کنار بازیگرانی چون امیر آقایی، میلاد کی مرام، ترلان پروانه و لیلا اوتادی بازی کرد. همچنین نیلوفر کهانی در سال 1396 در سریال های «تاریکی شب» و «روشنایی روز» در کنار امیرحسین مدرس و فرهاد کاهیمیان به عنوان هنرمند جلوی دوربین رفت که باعث شهرت او شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نفیسه زارع

نیلوفر کهنی در نقش خواهر سامان هدایت تابان و پیام دوست دختر سامان صفری در سریال منزل امان 2019 با سیما تیرانتز بازی کرد.منزل امان مجموعه تلویزیونی در سبک جنایی سیاسی به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب نژاد در آبان ماه ۱۳۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد. سریال منزل امان به تلاش های وزارت اطلاعات برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و فعالیت های آن در داخل و خارج از کشور می پردازد.

نیلوفر کهنی در این سریال امنیتی نقش تابان را بازی می کند. تابان سیما خواهر ثمین هدایت با بازی تارزان است. ثمین مدیر عامل مرکز خرید هدایت و سرکرده یک باند پولشویی بود که پس از انتقال از تهران به پاریس توسط اوباش کشته شد. حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه افک، سپیده خودوردی، نیلوفر کهنی و سوگل طهماسبی از جمله هنرمندان آن سریال هستند. سریال باکا توسط هومن سیدی ساخته شده و علی اسدزاده تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و نیلوفر کهنی در این سریال به ایفای نقش می پردازد که عکس هایی از پشت صحنه این سریال را در صفحه شخصی خود به همراه بازیگران سریال باکا منتشر کرده است. از بازیگراناین سریال داستانی دراماتیک، اجتماعی و معمایی دارد و به مسائل اجتماعی و تاثیر آن بر همه می پردازدهنرمندان سریال باکا نوید محمدزاده، هومن سیدی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، نوید پورفرج و مهران غفوریان هستند. این اولین حضور نوید محمدزاده و صابر ابر مقابل دوربین است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی صبا کمالی

بازیگری این فرصت را به من داده است که زندگی را به طور کامل تجربه کنم، لحظه های جلوی دوربین برایم بسیار ارزشمند است و هر ثانیه آنها را گرامی می دارم. نقشی که مرا به چالش بکشد و حتی برای مدت کوتاهی از من یک آدم متفاوت بسازد برایم خوشایند است، فیلمنامه و کارگردانی قطعا در اولویت هستند. کار با هر بازیگری قطعا فرصت خوبی برای یادگیری و رشد است و البته آرزوی هر بازیگری است که با کارگردان ها و فیلمنامه نویسان کار کند.

خانم کهانی به شعر و ادبیات علاقه دارد، می گوید آهنگ های احمد شاملو را دوست دارد، به موسیقی به ویژه جاز هم علاقه دارد و گاهی در کنسرت های خارجی شرکت می کند. نیلوفر کهنی نیز عاشق فوتبال است و از طرفداران تیم ملی آلمان است.نیلوفر کهنی به «نیکول کیدمن» و کارگردانان خارجی مانند جیم جارموش علاقه مند است

بیشتر بخوانید:  هانده دوغان بازیگر زن ترکیه ای

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …