بیوگرافی امیرمحمد زند

امیرمحمد زند متولد 1357 مهر در طهرم، نقاش ایرانی بود. امیرمحمدزند در دانشگاه لا ساپینزا رم ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرد و یکی از آن اشتباهات اولین فیلم بلند او بود. امیرمحمد فیلمبردار سرشناس پیش از زند هیرانی در فیلم هایی چون اتوبوس شب، چهارا و شب حورا بازی کرده است. امیرمحمد زند یک خواهر و یک برادر دارد که خیلی زود وارد دنیای هنر شدند.

امیرمحمد زند در سال ۱۳۷۶ وارد مدرسه بازیگری شد و اولین بار با کیانوش عیاری کارگردان ایرانی آشنا شد و نقش کوتاهی در سریال هزار چشم بازی کرد. در واقع این اولین تجربه او در تلویزیون بود. امیرمحمد زند «هزار چشم»، «ماه محبوب هدی»، «نسیم رویا»، «منزل مهر»، «عملیات 125»، «سرشاه فیلم»، «تا غروب»، «ستایش» و… در سریال های تلویزیونی بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مینو شریفی

امیرمحمد زند در یکی از مصاحبه هایش گفته است که در سال های 76 تا 77 در دوران سربازی به خدمت سربازی رفته است مانند فیلم ها اتفاقات عجیبی رخ می دهد و البته باید بگویم که بعد از آن فیلم ساختم. خدمت سربازی ام در اردکان یزد، سپاه پاسداران بود.در آن زمان حادثه ای رخ داد، یکی از همکارانم خودکشی کرد، من را مقصر دانستند، این اتفاق به خاطر سریال «بگذار دنیا متوقف شود» رخ داد.این سریال بر اساس زندگی واقعی من است. همکارم با اسلحه من خودکشی کرد، مرا متهم به قتل کردند، اما پس از مدتی متوجه شدند که او خودکشی کرده و مرا آزاد کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لیندا کیانی

وی درباره بازیگرانی که سابقه بازیگری، تحصیلات، کم سابقه و یا سن بالاتری دارند، گفت: متاسفانه تا زمانی که بازیگران ما تحصیل نکرده باشند، وضعیت تغییر نمی کند. در عصر مدرن، هنرمندان درس می خوانند و مطالعه می کنند، اما هنرمندان ما وقتی جلوی دوربین می آیند، فقط نقش و دیالوگ خود را می خواهند، تنها وسیله دیالوگ بازی. کسی که فقط دیالوگ صحبت می کند با هنرمند فرق می کند.

امیرمحمد زند لباس های مارک دار را دوست دارد و به ظاهر و استایل خود بسیار اهمیت می دهد. امیرمحمد زند به بازی در نقش های منفی علاقه مند است و می گوید بازی در نقش های منفی در ایران بیشتر کار است. اساسا او می خواهد چند نقش بازی کند. امیرمحمد زند از جمله فیلمسازان ایرانی علاقه مند به همکاری با مهدی فهیم است و تجربه همکاری با او بسیار خوشایند است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سام کبودوند

تقدیم به امیر محمد زند

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …