بیوگرافی اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پس از بازی در فیلم طوبی نسخ، در نقش کوچکی در فیلم مهاجر با بازی در نقش بوکسوری به نام علی بازی کرد. برای فیلمبرداری این صحنه به بندر انزلی رفتند. وی در این سفر خاطراتی از خط مقدم جبهه را برای ابراهیم خاتمی کیا تعریف کرد و در فیلم مهاجر نقش اصغر را بازی کرد و اصغر نقی زاده پس از بازی در فیلم خاکستر سبز نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. از آنجایی که بازی نقی زاده بیشتر جنبه جنگی دارد، او حوصله بازی در هیچ ژانری از فیلم ها را ندارد.

ازدواج اصغر نقی زاده

این هنرمند متاهل و دارای دو پسر به نام های محسن و محمد است.

هنرمندان مانند دختران شاد هستند، شما باید آنها را دوست داشته باشید. زمانی که در فیلم ساب نظامی نقش ابراهیم خاتمی را در هفت فیلم بازی کردم، این نقش در ذهن مخاطبان و کارگردانان ماندگار شد و متاسفانه به من پیشنهاد غیرنظامی ندادند. اما مثبت هم بود.خدا را شکر به یاد جنگ و سربازان پیروز شدممتأسفانه سینمای ایران به بازیگرانی مثل من اجازه بازی در نقش های دیگر را نمی دهد و به همین دلیل این تیپ از هنرمندان اغلب بلاتکلیف هستند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آدرینا صادقی + عکس

نقی زاده در سال ۱۳۷۱ در فیلم از برف تا باران ظاهر شد و نقش خوبی را ایفا کرد اما شهرت اصلی او با بازی در آژانس شیشه ای رقم خورد. نقی زاده در سال 1358 در سن 18 سالگی به عرصه تئاتر هنری رفت. پس از مدتی به مدرسه رفت و در رشته عکاسی تحصیل کرد. جنگ که شروع شد به عنوان مسئول فرهنگی و هنری به جبهه رفت و از رزمندگان عکس گرفت. دوربین داشتم و هرکس با آن عکس می گرفت شهید می شد. این دوربین برای من یک شوخی بود.

متأسفانه بسیاری از صحنه ها و فیلم ها به واقعیت جنگ شباهتی ندارند. دوستانم فیلم های جنگ 8 ساله را می دیدند و می پرسیدند این کجای جبهه بود؟ آنها خندیدند. نزدیک ترین چیز به واقعیت جنگ در صحنه هایی از کرچ تا راین بود که بی نهایت واقع گرایانه بود. در واقع فیلم نمی تواند تمام حقیقت جنگ را نشان دهد. من اهل کتاب نیستم اما پایان خاطرات جنگم را روی 8 نوار ضبط کردم که متاسفانه هیچ کدام حق پخش ندارند.تنها فیلمی که از خاطراتم بیرون آمد، همان فیلمی است که برای ابراهیم خاتمی کیا تعریف کردم

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

نقی زاده می گوید هنرمندان ایران در چهل سالگی هستند. در دهه اول باید هنرمند را بشناسی، در دهه دوم به هنرمند نقش های زیادی می دهند، در دهه سوم من الان نقش کوتاهی به هنرمند می دهند که خیلی خوب نیست. در دهه آخر، چهارم، هنرمند استاد می شود و در مراسم شرکت می کند.

نقی زاده می گوید: حتی اگر شرایط برای فیلمبرداری مساعد نباشد، نمی توان دست از کار کشید و برای مخاطب چیزی خلق کرد. من هم کرونا گرفتم و یک ماه در خانه استراحت کردم اما بعد از بهبودی دوباره کارم را شروع کردم. البته من از سریال دادستانی که همه دیده اند به این بیماری مبتلا نشدم. این بیماری را از پسرم گرفتم و به لطف خدا بهبود یافتم.اصغر نقی زاده درباره علاقه خود به ایفای نقش های منفی توضیح داد: دوست داشتم نقش منفی بازی کنم، حتی دوست داشتم با داوود میرباقری در مختارنامه یا رسول ملاگی پور در فیلم از خودم دفاع کن بازی کنم اما نشد. ! متاسفانه کارگردان ها حافظه ای تاریخی از شخصیت دارند و علاقه ای به ریسک و ارائه نقش های متفاوت ندارند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کتایون ریاحی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …