بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

تصویر بیوگرافی بهدخت ولیان

بهدخت ولیان متولد دهه 60 است و دارای لیسانس بازیگری است. بهدخت ولیان بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در نمایش های زیادی بازی کرد. از ساخته های بهده ولیان در «تصیر خانم لیلی رشیدی» می توان به نوستوس به کارگردانی محمد منیم، داستانی با اقتباس از حسن معجونی و سالگشتگی به کارگردانی امیررضا کوهستانی اشاره کرد.

بهده ولیان کار خود را از سال 1392 با بازی در فیلم آسمان آفتابی نیست مهران ملکوتی آغاز کرد. اگرچه این فیلم موفقیت چندانی نداشت اما بهدخت تجربه خوبی برای ولیان بود. چون بازیگرانی چون فرهاد کاهمیان، قربان نجفی، توماج پورمراد و مهران ملکوتی با هم کار کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ابوالحسن داوودی کارگردان ایرانی

گفتگو با بهدخت ولیان

بهده ولیان در گفت و گو با خبرنگاران درباره علاقه اش به سینما و تئاتر گفت: برای من هم سینما و هم تئاتر مهم است، تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. اما من به هر دو علاقه دارم و حقیقت تئاتر این است که مهم ترین و بزرگترین کلاس برای یک هنرمند تئاتر است.به همین دلیل از همکاری روی صحنه با هنرمندان بزرگ و ایفای نقش در اجراهای مختلف بی نهایت خوشحالمدر کل اگر تئاتر بازی نمی کردم امروز اینجا نبودم.

اقدامات تاسف بار ولیان

بهدخت ولیان کار خود را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود وارد سینما شد. بازی های سوارکاری، سالگرد، نوستوس و داستان مترانپیج از جمله معروف ترین نمایشنامه های این هنرمند هستند. او در سال 1392 اولین فیلم آسمان آفتابی نثار خود را به کارگردانی مهران ملکوتی اکران کرد که مورد توجه سحر دولتشاهی کارگردان قرار گرفت اما اختلاف نظر آنها باعث شد که بهده ولیان نقش خود را در این فیلم تغییر دهد. بهده ولیان در عامر با میلاد کی مرام بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و باعث محبوبیت بهدخت ولیان شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کارينا کاپور

از کارهای جدید این هنرمند اکران قرمز می توان به کارگردانی این سریال ابراهیم ابراهیمیان اشاره کرد، بازیگرانی چون بهرام افشاری، امیرحسین آرمان، مهتاب کرامتی، آرمین رحیمیان، سحر نظام دست در این فیلم بازی می کنند.

خانواده شاد ولیان

از ازدواج این هنرمند اطلاعات زیادی در دست نیست و احتمال مجرد بودن این هنرمند وجود دارد

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …