همه چیز درباره موسیقی کی پاپ (K-pop)

tabrizscan

کی پاپ, بهترین گروه کی پاپ, گروه های موسیقی کی پاپ

موسیقی کی پاپ

آشنایی با موسیقی K-pop

گروه های K-pop یک پدیده جهانی هستند ، با میلیون ها طرفدار سرسخت در سراسر جهان. در دو دهه گذشته ، صنعت K-pop به یک احساس فرهنگی تبدیل شده است و همچنان محبوبیتش در حال افزایش می باشد. در این مطلب شما را با موسیقی K-pop آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

کی پاپ چیست؟

K-pop موسیقی پاپ است که توسط مردم کره ساخته شده است. K-pop ژانر موسیقی بین المللی محبوب موسیقی قرن بیست و یکم است. K-pop که از کره جنوبی سرچشمه می گیرد ، از طیف وسیعی از ژانرها مانند پاپ ،  اکسپریمنتال ، راک ،گاسپل، هیپ هاپ ، R&B ، رقص الکترونیک ، کلاسیک و کانتری تأثیر می گیرد. تنوع تأثیرگذاری موسیقی K-pop به قدری گسترده است که یک گروه یا خواننده K-pop برای هر سلیقه ای وجود دارد.

تاریخچه موسیقی Kpop

برخلاف ژانرهای موسیقی دیگر ، شروع معاصر K-pop را می توان برای تاریخ دقیقی مشخص کرد: 11 آوریل 1992 ، زمانی که گروه های Seo Taiji و The Boys برای اولین بار موسیقی خود را از تلویزیون اجرا کردند. آنها در اواسط دهه 1990 فعال بودند و به خاطر آزمایش ژانرهای مختلف موسیقی معروف بودند. به عنوان مثال ، آنها پیشگامان ادغام رپ در موسیقی پاپ کره جنوبی بودند. این نیروی محرکه ای بود که منجر به تشکیل بهترین گروههای موسیقی  ، SM Entertainment در 1995 ، JYP Entertainment در 1997 ، و YG Entertainment در 1998 تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با هنر فرش تبریز

اولین گروه موسیقی K-Pop که موفقیت های باورنکردنی داشت H.O.T بود ، که در سال 1996 آغاز به کار کرد. این گروه به عنوان گروهی که فرهنگ K-pop را آغاز کرد ، اعتبار یافته است ، فرمولی که امروزه نیز دنبال می شود و با ظهور BoA و TVXQ به صحنه در سال 2003 ، محبوبیت موسیقی پاپ کره جنوبی واقعاً افزایش یافت.

کی پاپ کره ای, K-pop, موسیقی K-pop

موسیقی K-pop

برخی از ویژگی های متمایز موسیقی K-pop

از ژانرهای مختلف برای ایجاد مفاهیم متفاوت موسیقی K-pop استفاده می شود. اکثر گروه های K-pop از یک خواننده رپ تعیین شده برخوردار هستند و عبارات انگلیسی در متن کره جنوبی این ترانه مخلوط می شوند. گفته می شود این کار توسط بت های کره جنوبی-آمریکایی مانند گروه like Fly to the Sky آغاز شده است که می خواستند تسلط انگلیسی خود را در موسیقی خود به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید:  بیت باکس چیست؟ تاریخچه و آموزش بیت باکس

رقص K-pop عمدتا به حرکات سخت و هماهنگ متکی هستند ، اعضا در یک برنامه معمول چندین بار موقعیت خود را تغییر می دهند. این یک استراتژی به نام تغییر شکل گیری  (jaribaggum) است. همچنین حرکات تکراری است و با مفهوم هر آهنگ مطابقت دارد. اصطلاح این (pointeu anmu) یا “رقص نقطه ای” است. که باعث شده برخی از رقص ها و آهنگ ها به خصوص ویروسی شوند.

ملودی‌ها جذاب، طراحی رقص چشمگیر و اعضای این گروه‌ها باعث محبوبیت موسیقی کی پاپ شده است.

گروه های کی پاپ پسرانه, بهترین گروه کی پاپ, گروه های موسیقی کی پاپ

کی پاپ کره ای

 

تبریز اسکن

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید فرش دستباف ایرانی

tabrizscan هنگام خريد فرش دستباف، يك كارشناس فرش باشيد فرش دستباف يكى از عمده ترين …