بیوگرافی آرزو افشار

آرزو افشار هنرمند تلویزیون و سینما در 8 مرداد 1357 در تهران به دنیا آمد. او دارای لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه مدرس است و در حین تحصیل در دانشگاه زیر نظر اساتید خوب با بازیگری و کارگردانی دوست شد. آرزو افشار تنها فرزند خانواده بود، دوران کودکی اش پر جنب و جوش و پر تحرک بود، از آن پس به ورزش های مختلفی از جمله خیاطی، گلدوزی، ژیمناستیک و … پرداخت. آرزو افشار با وجود مجرد بودن یکی از اولین زنان جامعه است که از کودکان مراقبت می کند.

آرزو افشار و کمند امیر سلیمانی در مدرسه با هم درس می خواندند. زمانی که کمند امیرسلیمانی در فیلم ترنج بازی کرد به شدت مورد توجه دانش آموزان، کارکنان مدرسه و مردم قرار گرفت. این اتفاق باعث شد تا آرزو افشار پس از فارغ التحصیلی به حرفه خود ادامه دهد و در رشته بازیگری ادامه دهد. آرزو افشار بازیگری را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در فیلم ها و سریال های زیادی مانند «کمکم کن»، «کامکلاسی»، «آژانس دوستی» و بسیاری دیگر حضور داشت.آرزو افشار در سال 1392 با بازی در نقش همسر شکیبایی در سریال آوای باران به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سوتلانا سوپیلنیاک

آوای باران یک سریال اجتماعی خانوادگی به تهیه کنندگی حسین سهیلی با بازی حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخند، مهران احمدی و مهران رنجبر است. او همچنین در سریال همه نقشی کوتاه اما درخشان و تاثیرگذار داشت. آرزو افشار در سال ۱۳۹۸ در مجموعه تلویزیونی «طیرچی خوانشا» به کارگردانی حسین سهیلی متولد شبکه سینمای خانگی بازی کرد. آرزو به عنوان معلم در دانشگاه ها و آموزشگاه های آزاد بازیگری فعالیت می کند.

آرزو افشار متاهل نیست، مجرد. با اینکه مجرد بود، یکی از اولین زنانی بود که دختری به نام پارمیدا را به فرزندی پذیرفت. آرزو افشار تا زمانی که قانون جدید تصویب نشود اجازه ازدواج نخواهد داشت زیرا او از قانون زنان مجرد برای حمایت از فرزندان خود استفاده کرده است. یکی از بستگان دور خبر داد که آرزو افشار در سن 30 سالگی به فرزندی پذیرفته شد و تنها یک روز قبل از آن در 9 مرداد 1357 در معبد شاه عبدالعظیم رها شد و سپس به پرورشگاه سپرده شد. او به نام گلنار به خانواده حاضر سپرده شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی محسن کیایی

آرزو از فرزندخواندگی افشار گفت، او برای اولین بار از مطالعه و کار دست کشید و مبارزه با این مشکل و پنهان نکردن آن برای من بسیار سخت بود تا اینکه بالاخره از پس آن برآمدم.از آن زمان، کودکان رها شده به دغدغه اصلی زندگی من تبدیل شده اند. آرزو با تعدادی از مددکاران اجتماعی تئاتر افشار شهر آشنا شد و برای آموزش تئاتر کودک به مهد کودک آمنه رفت. در سال 2012 در یک مهمانی در مهد کودک پسری را دید که بسیار شبیه عکس های دوران کودکی او بود و عاشق او شد. او در مهد کودک به پارمیدا بسیار ارادت داشت و سرانجام پس از 16 ماه مبارزه و دوندگی توانست طبق قانون مخصوص زنان مجرد بالای 35 سال از دخترش مراقبت کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید لولایی

آرزو افشار عاشق فوتبال است و می خواهد پزشکی بخواند و جراح قلب شود. اما حالا این رویا از بین رفته و قصد دارد دکترای خود را در رشته کارگردانی ادامه دهد. از هنرمندان نوجوان مورد علاقه آرزو افشار زنده یاد خسرو شکیبایی، فریما فرجامی و امین طرح بودند. ملاک آرزو افشار برای انتخاب نقش ها، داستان خوب و کارگردانی موفق است که بتواند تاثیر موفقی بگذارد. او بیشتر تمایل دارد به سبکی بازی کند که تا به حال در کارهای خوب کارگردانان کاربلد تجربه نکرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …